اردبیل؛

همکاری جهاد کشاورزی و فائو برای جلوگیری از انقراض شتر دو کوهان

استاندار اردبیل گفت: باید همکاری جهاد کشاورزی اردبیل با سازمان فائو در جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه ایران افزایش یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در دیدار با نماینده سازمان خوار و بار جهانی غذا در اردبیل اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات مربوط به شتر دوکوهانه و جلوگیری ازانقراض نسل آن از اهمیت بالائی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر تغییرات تکنولوژی در جوامع عشایری نیز وارد شده است چرا که پیش از این کوچ عشایر وابسته به شتر های دوکوهانه و دیگر چهارپایان بود ولی در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی انواع و اقسام وسایط نقلیه اعم از کامیون و اتوبوس و مینی‌بوس و دیگر وسایط نقلیه باری عشایر و دام‌هایشان را در ییلاق و قشلاق جابه‌جا می کنند.

استاندار اردبیل با قدردانی از فعالیت‌ها و زحمات سازمان فائو در زمینه اقدامات موثری که در این حوزه انجام خواهند داد، گفت: مرکز ملی حفاظت و توسعه از شتر دوکوهانه کشور که در جعفر آباد مغان قرار دارد یکی از مهمترین مراکزی است که با هدف جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه در کشور فعال است.

خدابخش در ادامه تصریح کرد: این مرکز به درستی انتخاب شده و با کمک‌های سازمان فائو و جهاد کشاورزی کشور شاهد موفقیت‌های خوبی در این ارتباط خواهیم بود که انتظار می‌رود این همکاری‌ها و کمک‌های توسعه یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار