اهواز؛

انتظار جنگل‌های زاویه برای پیوستن به منطقه حفاظت شده دز

ملحق شدن جنگل‌های زاویه و عباس‌آباد با 3 هزار هکتار مساحت به عنوان پیوستگی به منطقه حفاظت شده دز، در حفظ این جنگل‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست دزفول گفت: پرونده اضافه شدن جنگل‌های زاویه دزفول به منطقه حفاظت شده دز در انتظار تصویب در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور است.
 
فرهاد قلی‌نژاد با بیان این‌که اقدامات اضافه شدن جنگل‌های زاویه و عباس آباد دزفول به منطقه حفاظت شده دز انجام شده است، اظهار کرد: پرونده اضافه شدن این جنگل‌ها به منطقه حفاظت شده دز، تکمیل شده و درحال حاضر منتظر ارسال به شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست به ریاست رییس جمهور و دبیری خانم ابتکار و تصویب آن هستیم؛ هر منطقه حفاظت شده در این شورا به تصویب می‌رسد.

وی افزود: امسال با تمهیدات انجام شده و برنامه‌های حفاظتی، آتش‌سوزی‌ها در این جنگل‌ها کاهش بسیاری داشته است و تاکنون تنها 2 مورد آتش‌سوزی جزیی را شاهد بودیم که با همکاری اداره منابع طبیعی و جنگل‌ها به سرعت مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست دزفول با بیان این‌که برنامه‌های حفاظتی در جنگل‌های زاویه در حال انجام است، گفت: گشت کنترل مستمر، جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها و اطلاع‌رسانی به گردشگران در این جنگل‌ها در حال انجام است.

قلی‌نژاد ادامه داد: در زمینه حفاظت از جنگل‌های زاویه جلسات مشترکی با دهیاران و شوراها برگزار و دهیاران در امر حفاظت از جنگل‌ها همکاری می‌کنند. همچنین حد و مرز جنگل نیز مشخص شده و از تصریف عدوانی در آن جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین  از صید و شکار غیرمجاز در جنگل‌های زاویه توسط گشت کنترل جلوگیری می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در خصوص ویژگی‌های مناطق حفاظت شده گفت: هر منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌ زیست قرار می‌گیرد که افزایش ضریب حفاظت در این مناطق را به دنبال خواهد داشت. احداث ایستگاه‌های محیط‌بانی و استقرار محیط‌بان و  تعیین مرزهای منطقه نیز از ویژگی منطقه حفاظت شده است. به عبارت دیگر مناطق حفاظت شده، از پشتوانه حقوقی و قانونی برخوردارند و از هر گونه دخل و تصرف و یا تخریب در آن جلوگیری شده و مجازات را به دنبال خواهد داشت.

قلی‌نژاد اظهار کرد: ملحق شدن جنگل‌های زاویه و عباس‌آباد با 3 هزار هکتار مساحت به عنوان پیوستگی به منطقه حفاظت شده دز، در حفظ این جنگل‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.