بوریس جانسون: دولت انگلیس باید نکات مثبت برکسیت را به مردم اطلاع رسانی کند

شهردار سابق لندن دولت انگلیس را به اطلاع رسانی نکردن در خصوص منافع برکسیت برای مردم این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "بوریس جانسون،" شهردار سابق لندن و یکی از طرفداران پروپاقرص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) دولت این کشور را به توضیح ندادن در خصوص منافع برکسیت برای انگلیس و نکات مثبت آن متهم کرد.

وی در روزنامه دیلی تلگراف نوشت نباید برای توضیح این مسئله تا روی کار آمدن نخست وزیر بعدی در ماه سپتامبر صبر کرد. 

جانسون در این خصوص گفت: نتایج همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای بخشی از جمعیت این کشور که طرفدار ماندن انگلیس در این اتحادیه بودند، به نوعی تشنج و عزاداری مسری تبدیل شده است. همانند آنچه زمان مرگ پرنسس دایانا در سال 1997 رخ داد. ترس معترضان از برکسیت به حد افراط رسیده است؛ اما حقیقت این است که بازار سهام همانطور که برخی معتقدند، سقوط نکرده است. ارزش شاخص سهام "اف تی اس ای" حتی بیشتر از زمانی است که همه پرسی برگزار شد. 

جانسون از دولت انگلیس خواست با انتشار یک بیانیه حقایق مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در اختیار مردم بگذارد. وی خاطرنشان کرد مسلما به نفع کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که از این پس بدون هیچ گونه تعرفه و محدودیتی بتوانند با انگلیس تجارت آزاد راه بیندازند.

در یک همه پرسی که 23 ژوئن سال جاری میلادی (3 تیر) در انگلیس برگزار شد، بیش از 17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند و جنبش برکسیت به موفقیت دست یافت. دیوید کامرون پس از نتایج همه پرسی اعلام کرد تا ماه اکتبر (حدود سه ماه آینده) از سمت خود استعفا می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار