سربازان آمریکایی در افغانستان باید از تمامی قدرت در مقابل طالبان استفاده کنند

شماری از سناتوران امریکایی گفته‌اند که سربازان امریکایی در افغانستان باید از تمامی قدرت خود در مقابل طالبان استفاده کنند.

سربازان آمریکایی در افغانستان باید از تمامی قدرت در مقابل طالبان استفاده کنند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شماری از سناتوران آمریکایی گفته‌اند که سربازان امریکایی در افغانستان باید از تمامی قدرت خود در مقابل طالبان استفاده کنند.

آنان همچنان گفته اند که اگر گروه طالبان به قدرت برسد امنیت امریکا را بار دیگر همانند یازده سپتامبر به خطر می اندازد. آنان همچنان گفته اند که اگر گروه طالبان به قدرت برسد امنیت امریکا را بار دیگر همانند یازده سپتامبر به خطر می اندازد.

مکین و گرام دو سناتوری از حزب جمهوری خواه امریکا هستند که بعد از سفر خود در پاکستان و افغانستان گفته اند که برای سربازان امریکایی اجازه داده شود تا شورشیان را در این دو خاک نابود کنند.

آنان همچنان گفته اند که اگر گروه طالبان به قدرت برسد امنیت امریکا را بار دیگر همانند یازده سپتامبر به خطر می اندازد.

جان مک کین، رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفته است که باراک اوباما باید به نیرو های امریکایی در افغانستان اجازه بدهد تا آنان (نیروهای امریکایی در افغانستان) از همه توانایی های نظامی خود علیه شورشیان استفاده کنند.

صدای امریکا نوشته است، سناتوران مک کین و گرام که پس از یک سفر دو روزه به پاکستان عصر دوشنبه به افغانستان رفتند، در مصاحبه مشترک با تلویزیون سی بی اس همچنین گفتند که امریکا نباید افغانستان را فراموش کند.

آقای مک کین همچنان افزوده است که خروج سربازان امریکایی از افغانستان به معنی "فراموش کردن عبرت از حادثه یازدهم سپتامبر" است.

این سناتور امریکایی گفت که خروج سربازان امریکایی از افغانستان باعث خواهد شد تا شورشیان بار دیگر افغانستان را به یک پایگاه امن تبدیل کرده و از آنجا حملات مشابه یازدهم سپتامبر را علیه امریکا طراحی کنند.

این دو سناتور امریکایی در حالی از وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی می کنند که قرار است اجلاس سران ناتو در وارسا، پایتخت اتریش تا چهار روز دیگر برگزار شود.

گفته می شود که در نشست وارسا،‌ افغانستان در صدر برنامه‌های این نشست قرار دارد.

اوباما هر چند قبل از این دستور عملیات علیه طالبان را داده است اما لینزی گرام یکی دیگر از سناتواران امریکایی از رییس جمهور اوباما خواست تا شمار سربازان امریکایی در افغانستان را کاهش ندهد.

گرام گفته است که رییس جمهور اوباما باید به مشوره قوماندان های نظامی گوش داده و شمار کنونی سربازان امریکایی را در افغانستان حفظ کند تا در مورد ادامه حضور آنان رییس جمهور آینده امریکا تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار