امارات یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی را احضار کرد

امارات متحده عربی در اعتراض به بازداشت یک تاجر اماراتی در آمریکا به ظن ارتباط با داعش، یک دیپلمات بلندپایه این کشور را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امارات متحده عربی روز یکشنبه در اعتراض به بازداشت یک تاجر اماراتی در ایالت اوهایوی آمریکا به ظن ارتباط با داعش، یک دیپلمات بلند پایه آمریکایی را احضار کرد. 

وزارت خارجه امارات متحده عربی ضمن ابراز نارضایتی از رفتار پلیس آمریکا، از «اتان گولدریچ،» فرد شماره دو سفارت آمریکا، خواست از مقامات آمریکایی بخواهد در خصوص این حادثه شفاف سازی کنند. 

یک تاجر اماراتی که لباس سنتی کشورش را برتن داشت به ظن ارتباط با داعش، در ایالت اوهایوی آمریکا بازداشت شد. 

 وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی امارات (وام) آن را منتشر کرد اعلام کرد امارات متحده عربی از امنیت اتباعش محافظت می‌کند و خواستار شفاف سازی در خصوص این حادثه است. 

اتان گولدریچ ضمن عذر خواهی از اتفاق صورت گرفته وعده داد که مقامات ایالت اوهایو دراین زمینه شفاف سازی کنند. 

این تاجر اماراتی در مصاحبه با روزنامه اماراتی الیوم گفت پلیس آمریکا وی را به زمین پرتاب کرده به طوری که از ناحیه کمر صدمه دیده است. 

به گفته وی، این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که یک متصدی پذیرش هتل که وی را با لباس سنتی دیده بود به ظن ارتباط او با داعش، با پلیس تماس گرفته و در این خصوص هشدار داده بود. 

این تاجر اماراتی که از ماه آوریل برای مراقبت‌های پزشکی در آمریکا به سر می‌برد گفت رفتار پلیس به قدری خشونت آمیز بود که وی در طی بازجویی غش کرده و بعد از انتقال به بیمارستان به هوش آمده است. 

پلیس پس از تحقیق و بررسی به این نتیجه رسید که این تاجر هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۵
خیلی خنده بود تا باشد از این تحقیر ها...اماراتی ها و هم پیمانان عربشان فکر کردند با پولهایی که به آمریکا میدهند آنها برایشان احترام زیادی قائل اند.زرررررشک آمریکا خائن تر از اعراب اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۵
چه مضحکانه
آخرین اخبار