زاهدان؛

بررسی راهبرد قطعی در حل مشکل ریزگردها در سیستان

سرپرست دانشگاه زابل گفت: راهبرد قطعی در حل مشکل ریزگردها در سیستان بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،موسی بهلولی گفت: ارائه راهبرد قطعی در حل مشکل ریزگردها و جلوگیری از افزایش آن از طرح‌های تحقیقاتی اولویت‌دار دانشگاه زابل است.
 
سرپرست دانشگاه زابل خاطرنشان کرد: ریزگردها میهمان ناخوانده دشت سیستان زائیده تغییرات اقلیمی و کم‌آبی هستند که این معضل مشکلات فراوانی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است. و متاسفانه به رغم تلاش دانشمندان و محققان هنوز هم راه حل قطعی برای رفع این معضل زیست محیطی پیدا نشده است.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه زابل با هدف اجرای طرح‌هایی که زمینه توسعه این شهر را فراهم می‌کند تعداد 28 طرح تحقیقاتی را در دستور کار قرار داده است که ارائه راهبرد قطعی در حل مشکل ریزگردها و جلوگیری از افزایش آن یکی از این طرح‌ها است.
 
بهلولی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فراخوان همکاری در این طرح‌های تحقیقاتی منتشر شده است، عنوان کرد: این نهاد آمادگی دارد تا با ارائه تسهیلات محققان را در تحقق این مهم مورد حمایت قرار دهد، متقاضیان می‌توانند با حضور در دانشگاه زابل آمادگی خود را برای همکاری اعلام کنند.
 
وی اظهار کرد: بررسی ظرفیت سنجی یادمان شهدای تاسوکی برای تبدیل به مرکز خدمات فرهنگی و رفاهی، راه‌های کاهش و ممانعت از انباشت شن و رسوبات در چاه‌نیمه چهارم و  مطالعه چالش‌های مربوط به حق‌آبه سیستان و دریاچه هامون از دیگر طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه زابل است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: ریزگرد ، قطعی ، زابل ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.