تصویری خیره کننده از کهکشان رنگین کمانی و پر زرق و برق

تلسکوپ فضایی هابل تصویری زیبا از یک کهکشان رنگین کمانی و درخشان را شکار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان
؛تلسکوپ فضایی هابل تصویری از فضای داخلی و رنگین کمانی یکی از کهکشان های فعال در همسایگی ما را شکار کرد،" NGC 1569" یک کهکشان کوچک و واقع در صورت فلکی زرافه و با فاصله نوری حدود یازده میلیون سال نوری است. 
 
این کهکشان پر زرق و برق خانه خوشه های ستاره ای فوق العاده درخشانی است که سه تای آنها در این تصویر قابل مشاهده بوده یکی از این دو خوشه روشن و درخشنده از بر هم نهی دو خوشه عظیم دیگر به وجود آمده است و هر کدام از این خوشه ها بیش از یک میلیون ستاره  را در دل خود جای داده اند. 
 
خوشه آبی درخشان بقایای پر انرژی از ستاره های عظیم است و در داخل یک حفره بزرگ گاز که چندین ابرنو اختر آن را ایجاد کرده قرار دارد. 

تصویری خیره کننده از کهکشان رنگین کمانی و پر زرق و برق/تصویری زیبا از کهکشانی پر زرق و برق و رنگین کمانی /

در حدود 100 میلیون سال این کهکشان ستاره  های خود را با سرعت 100 برابر یا حتی بیشتر ازکهکشان راه شیری به بیرون پرتاب می کرد. 
 
این کهکشان در حال حاضر چشمه شکل گیری ستاره ها بوده و مملو از ستارگان انفجاری بوده و به علت انفجارهای متعدد ستاره ها در آن بیش از کهکشان های دیگر قابل مشاهده است. 
 
در سال 2008، هابل هسته به هم ریخته این کهکشان و حاشیه کم جمعیت آن را مشاهده کرده بود اما  با تمرکز بیشتر به کمک دوربین پیشرفته این تلسکوپ بر روی ستاره غول پیکر قرمز، ستاره شناسان به محاسبه های جدید و بسیار دقیق تری  برای برآورد فاصله NGC 1569 دست پیدا کردند. 

در نتیجه این تحقیقات نشان داده شد که این کهکشان  در واقع  یک و نیم برابر دورتر از آنچه قبلا تصور شده بود قرار داشته و یک عضو از گروه کهکشان" IC 342" است.

منبع:NASA

انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، کهکشان ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار