ایلام؛

آغاز برداشت هندوانه و انگور از اراضی چرداول

مدیر جهاد کشاورزی چرداول گفت: برداشت محصول هندوانه و انگور در سطح بیش از یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آغاز شده است.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اقبال گراوندی اعلام کرد: امسال 800 هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان به کاشت هندوانه اختصاص یافته بود که برداشت این محصول در این سطح از هکتار یک هفته پیش آغاز شد و پیش بینی می شود بیش از 27 هزار تن هندوانه برداشت و روانه بازار مصرف شود.
گراوندی اضافه کرد: ارزش ریالی فروش محصول هندوانه کشاورزان چرداولی 135 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 400 نفر را بطور مستقیم و 600 نفر را بصورت غیر مستقیم و فصلی فراهم کرده است.
وی افزود: کشت هندوانه بصورت آبی و سنتی انجام می شود و هر ساله مقدار زیادی از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول می رود که پس از برداشت به شهرها و استان های همجوار و همچنین کشور عراق صادر می شود.
گراوندی از آغاز برداشت محصول انگور یاقوتی و عسگری در تاکستان های شهرستان خبر داد و گفت: امسال 200 هکتار از اراضی دیم و آبی به کاشت انگور یاقوتی و همچنین درصد کمتری انگور عسگری اختصاص یافته است که پیش بینی می شود یک هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
وی با ذکر این نکته که سطح کشت انگور نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته ادامه داد: ارزش ریالی فروش این محصول 10 میلیارد ریال است که ضمن اشتغالزایی برای 100 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم جهت فروش به ایلام و استان های همجوار ارسال می شود.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.