اثرات زیانبار اسباب‌کشی بر آینده کودکان

یک مطالعه گسترده از سوی محققان نشان می‌دهد تجربه نقل مکان و اسباب‌کشی به خانه یا محیطی جدید در دوره کودکی، عوارض جانبی متعددی در مراحل بعدی زندگی کودکان بر جا می‌گذارد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعه محققان دانمارکی روی اشخاصی که در دوران کودکی مجبور به تغییر خانه همراه با والدینشان شده‌اند نشان می‌دهد این جابجایی‌های دوران کودکی در مراحل بعدی زندگی کودکان احتمال بروز عوارض جانبی متعدد را افزایش می‌دهد.
 
 پژوهشگران داده‌های نقل مکان و جابجایی‌های افراد متولد شده طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۷ در دانمارک را تا ۱۴ سالگی آنها جمع‌آوری کردند و با بررسی آنها متوجه شدند اثرات سوء جابجایی‌های اوایل زندگی کودکان را می‌توان در تعداد دفعات جابجایی آنها طی دوره نوجوانی نیز دید.

علاوه بر این، در دوره بزرگسالی نیز تلاش برای خودکشی، انجام امور مجرمانه و حتی جنایت، اختلالات روانی،‌ رویکرد به مواد مخدر و مرگ‌ومیر ناشی از حوادث طبیعی یا غیر طبیعی نیز در میان این افراد بیشتر است.

به گفته راجر وب، سرپرست این تحقیقات در دانشگاه منچستر، دانمارک تنها کشوری محسوب می‌شود که اطلاعات مربوط به تغییر محل زندگی و جابجایی‌ها را به طور کامل ثبت و ضبط می‌کند. چنان که گروه تحقیق ما توانست اثرات جابجایی از محل سکونت را در میان ۱.۴ میلیون نفر مورد بررسی قرار دهد. این افراد شامل سنین ۱۵ تا ۴۰ ساله بودند».

بر اساس یافته‌های این تحقیق، ۳۷ درصد افراد پیش از ۱۵ سالگی حداقل یک بار محل زندگی خود را تغییر داده بودند. همچینن بیشترین اثرات زیانبار این جابجایی‌ها و اسباب‌کشی‌ها در افرادی دیده شد که در دوران کودکی و بخصوص نوجوانی نقل و انتقال‌های پیاپی را تجربه کرده بودند.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.