اصفهان؛

مالخران عامل ترغيب سارقان برای سرقت

مالخران مهم ترين عامل ترغيب سارقان برای ارتكاب سرقت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس پلیس آگاهی استان گفت: يكي از جرايمي كه امروزه به دغدغه اي براي مردم و مسئولان تبديل شده سرقت است و به دلیل پایین آوردن احساس امنيت در جامعه براي پليس از اهميت بالايي برخوردار است.

سرهنگ ستار خسروي سه عنصر سارق، اموال مسروقه و مالخر را به عنوان مثلث شوم سرقت برشمرد و افزود: مهمترين عامل ترغيب سارقان براي ارتكاب سرقت مالخران هستند،که اگر سارق جايي را براي فروش اموال مسروقه نداشته باشد دست به سرقت نمي زند.

وی با بيان اينكه معامله امواله مسروقه تحت هر عنوان جرم مي باشد و براي آن مجازات پيش بيني شده گفت: پلمب واحد صنفي، لغو پروانه كسب وباتكرار این تخلف در ليست سياه قرار خواهند گرفت .

خسروي با اشاره به برخورد قاطع پليس آگاهي با خريداران اموال مسروقه از شناسنامه داركردن اصناف خريدار اموال دست دوم خبر داد و افزود: متصديان اين واحدها باید هنگام خريد اموال دست دوم مشخصات كامل فروشنده و اموال خريداري شده را در دفتر مخصوص ثبت كنندو در غير اين صورت اگر اموال مسروقه كشف شوند هيچ توجيهي از آنان قابل قبول نبوده و به عنوان مالخر اموال مسروقه دستگير مي شوند.

رئيس پلیس آگاهي استان اصفهان با اشاره به اينكه اوراق كردن خودرو بدون مجوز قانوني ممنوع مي باشد و پليس با كساني كه اقدام به اين كار مي كنند برخورد خواهد كرد به واحدهاي صنفي توصيه كرد:از خريد اموالي كه احتمال سرقتي بودن آن را مي دهند خودداري كنيد و موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار