سفیر بلغارستان در کابل:

به همکاری های خود با افغانستان ادامه می‌دهیم

سفیر بلغارستان در کابل در دیدار با رییس اجرایی گفته است که کشورش به همکاری های خود با افغانستان ادامه می‌دهند.

به همکاری های خود با افغانستان ادامه می‌دهیم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفیر بلغارستان در کابل در دیدار با رییس اجرایی گفته است که کشورش به همکاری‌های خود با افغانستان ادامه می‌دهد و به عنوان عضو ناتو و اتحادیه اروپا از حضور افغانستان در کنفرانس‌های بین المللی آینده حمایت می‌نمایند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عبدالله‌عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز یکشنبه با نیکولای یانکووف سفیر بلغارستان در کابل دیدار و در مورد روابط دو جانبه گفتگو نمود.

عبدالله در این دیدار از یانکووف به خاطر همکاری‌های این کشور در بخش‌های نظامی و ملکی در چوکات ناتو و اتحادیۀ اروپا قدردانی و امتنان نموده و افزوده که افغانستان به روابط حسنه و درازمدت با متحدین خود متعهد است و تلاش می‌کند که بلغارستان نیز مثل سایر کشورهای دوست و همکار با افغانستان، با افغانستان وارد مرحلۀ جدیدی گردد.

وی تاکید نموده که حکومت افغانستان برای حضور درکنفرانس نظامی وارسا و کنفرانس اقتصادی بروکسل آمادگی می‌گیرد و توقع دارد که در این کنفرانس ها، حمایت درازمدت جامعه جهانی را به دست آورد.

نیکولای یانکووف سفیر بلغارستان در کابل در این دیدار گفت که افغانستان برای کشورش حیثیت یک متحد اساسی را دارد و متعهد است که این اتحاد در آینده نیز ادامه یابد.

وی علاوه کرد که کشورش علاوه بر آنکه در جنوب افغانستان و در چوکات ناتو فعالیت نظامی دارند، به دیپلمات‌های جوان وزارت امورخارجه و افسران شجاع نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیزآموزش می دهند.

به نوشته جمهور؛ آقای یانکووف به ادامه سخنانش افزود که آنان به همکاری‌های خود با افغانستان ادامه می‌دهند و به عنوان عضو ناتو و اتحادیۀ اروپا از موقف افغانستان در کنفرانس های بین المللی آینده نیز حمایت می‌نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار