یک ششم داعشی‌های انگلیسی به هلاکت رسیده‌اند/ اعضای بازگشته، تهدیدی بالقوه برای انگلیس

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون 850 جوان انگلیسی به صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه میرور، تعداد افرادی که از انگلیس برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته‌اند، به بیش از 850 نفر رسیده است. از هر 6 انگلیسی که به گروه تروریستی داعش پیوستند، یک نفر کشته شده است که این میزان نزدیک به 15 درصد این افراد است.

همچنین کارشناسان معتقدند برخی از این افراد به انگلیس بازگشتند که تهدیدی ملی برای این کشور به شمار می روند. وزیران انگلیسی اعلام کردند تقریبا نیمی از این افراد، که از سوی داعش شستشوی مغزی داده شده بودند، مجوز بازگشت دوباره به انگلیس را کسب کرده‌اند.

ریچارد کمپ، فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان، اظهار داشت: «نگرانی های بسیاری درخصوص بازگشت 400 عضو انگلیسی داعش به کشور وجود دارد. این افراد تهدیدی برای انگلیس به شمار می روند. حتی اگر ارتباطشان با گروه تروریستی داعش قطع شده باشد، باز هم انگیزه انجام حملات تروریستی در آنها وجود دارد.» وی در ادامه افزود: «تنها راه برای توقف داعش، حمله به این گروه تروریستی با تمام قوا است.»

«جان هایز»، وزیر امنیت انگلیس، نیز اظهار کرد: «تاکنون حدود 850 نفر از مردان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از کشور فرار کردند که نیمی از آنها به تازگی به انگلیس بازگشتند و 15 درصد آنها نیز در جنگ کشته شدند.»

ریچارد کمپ گفت: «تمامی افرادی را که به انگلیس بازگشتند، نمی‌توان دستگیر کرد. شاید بتوان تعدادی از آنها را زیر نظر گرفت؛ اما سرویس های امنیتی انگلیس، ظرفیت نظارت بر همه آنها را ندارد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار