تشابه اسمی یک زن انگلیسی با داعش باز هم دردسرساز شد

فیسبوک حساب یک زن انگلیسی به نام ایزیس (داعش) را به اشتباه مسدود کرد.

تشابه اسمی یک زن انگلیسی با داعش باز هم دردسرساز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت میرور، یک زن به نام ایزیس (ایسیس) به دلیل تشابه نامی با گروه تروریستی داعش، از ورود به حساب فیسبوک خود منع شد. فیسبوک اوایل سال جاری میلادی مسدود کردن حساب افرادی را که به ترویج قوانین افراطی این گروه و تبلیغ تروریستها مشغول بودند، آغاز کرد. اما "ایزیس توماس" به اشتباه گرفتار این مشکل شد و حالا نمی تواند وارد حساب خود شود.

این زن 27 ساله در شهر "بریستول" انگلیس زندگی می کند. وی در این خصوص گفت: "سعی کردم وارد حساب فیسبوکم شوم؛ اما با پیغامی مواجه شدم که از من خواست نام خود را تغییر دهم. فیسبوک همچنین برای من پیغامهایی میفرستاد درباره اینکه شما اجازه استفاده از نام "ایزیس" را ندارید و باید مدارک لازم را برای اثبات هویت خود بفرستید. من مدارک را فرستادم؛ اما همچنان نمی توانم وارد حساب خود شوم."

این زن همچنین گفت: وقتی می بینم مردم از نام ایزیس برای داعش استفاده می کنند بسیار ناراحت می شوم. من قصد ندارم نام خود را تغییر دهم. فقط می خواهم فیسبوک متوجه اشتباهش شود و حساب من را بازگرداند. 

ایزیس الهه طبیعت و سحر و جادو و یکی از محبوب ترین الهه های مصر باستان است. این روزها این نام ارتباط مستقیمی با گروه تروریستی داعش (ایسیس) پیدا کرده است. در سال 2014، بیش از 300 کودک آمریکایی در این کشور ایزیس نام گرفتند؛ اما به تازگی این نام از فهرست اسامی محبوب آمریکا خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار