وزارت مهاجرین:

روزانه حدود 300 مهاجر به اجبار از پاکستان اخراج می‌شوند

وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان از بازگشت داوطلبانه ده هزار خانواده مهاجر از پاکستان در آینده نزدیک خبر می دهد.

روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهاجر به گونه اجباری از پاکستان اخراج می شوند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان از بازگشت داوطلبانه ده هزار خانواده مهاجر از پاکستان در آینده نزدیک خبر می دهد و می گوید که روزانه ۲۰۰ تا۳۰۰ تن از پناهجویان افغان از سوی پولیس پاکستان به گونه اجباری اخراج می شوند.

اسلام الدین جراَت، سخنگوی وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان به جمهور گفت:" پناهجویان افغان فاقد مدرک در پاکستان مورد آزار و اذیت پلیس پاکستان قرار می گیرد و روند اخراج اجباری مهاجرین روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر می باشد".

آقای جراَت می گوید که تیرگی روابط سیاسی میان افغانستان وپاکستان روی وضعیت پناهجویان افغان در آن کشور تاثر داشته و مهاجرین فاقد مدرک با مشکلات متعدد مواجه هستند.

وی گفت:"بدون شک موضوعات سیاسی که درحال حاضر در پاکستان وافغانستان حاکم است روی وضعیت مهاجرت، تاثیر دارد مطابق موافقت نامه ای سه جانبه که سال گذشته با پاکستان و کمیسیاری عالی سازمان ملل داشتیم تاپایان سال ۲۰۱۷حضور یک میلیون وشش صد تن از مهاجرین افغان در پاکستان تمدید شد اما یکی از بندهای آن مشروط براین بود که کابینه حکومت پاکستان با آن موافقت کند اما اسلام آباد آن مهلت را شش ماه تمدید کرده است که این خود نشان میدهد که تیرگی روابط بالای تصامیم پاکستان در قبال مهاجران افغانستان تاثر داشته است".

همچنین وزارت مهاجرین از بازگشت دواطلبانه ۱۰هزار خانواده پناهجوی افغان بدون اسناد قانونی در کشور خبر می دهد.

آقای جرآت دراین مورد گفت:" از آنجای که پناهجویان که بدون مدرک در پاکستان با آزار و اذیت پولیس پاکستان مواجه است، خودشان خواسته که به افغانستان باز می گردد".

وی تصریح کرد که وزارت مهاجرین وعودت کنندگان با کمیساری عالی سازمان ملل درتلاش است که قبل از ورود مهاجرین به کشور زمینه و امکانات بازگشت آنان را در ولایاتی که پناهجویان بر می گردد را فراهم کند.

به گفته وی برای هرفرد پناهجوی که به طور دواطلبانه به کشور باز می گردد ۴صد دالر کمک می شود.

حکومت پاکستان مهلت بود وباش یک و نیم میلیون پناهجوی قانونی افغان را در این کشور برای شش ماه تمدید کرد اما روند آزار و اذیت آنان و پناهجویان غیر قانونی افغان در پاکستان هنوز هم جریان دارد.

گفته می شود که یک ونیم میلیون مهاجر افغان در پاکستان به گونه ای غیر قانونی به سر میبرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار