ارومیه؛

عمل به دستورات دین در دفاع از مردم مظلوم فلسطین

امام جمعه ارومیه گفت:بر اساس نقلی که سید رضی در نهج البلاغه آورده است حضرت علی(ع) در وصیت نامه خود حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم را بسیار سفارش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم روزه دار در راهپیمایی روز قدس افزوددر اسلام آمده است که دفاع از مظلوم جز واجبات شرعی بوده؛ پس دفاع از مردم مظلوم فلسطین عمل به دستورات دین است.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) روز قدس را برای دفاع از مظلومان فلسطین بنا نهادند که این امر در راستای دستور خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی راهپیمایی مردم در روز قدس را نوعی جهاد لسانی عنوان کرد و گفتبر اساس نقلی که سید رضی در نهج البلاغه آورده است حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم را بسیار سفارش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: احادیث و روایات متعددی در دین مبین اسلام برای دفاع از مظلوم در مقابل ظالم به ویژه در سرزمین‌های اسلامی وارد شده که از جمله آنها وصیت امام علی (ع) در آخرین ساعات عمر پربرکت خود به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در یاری مظلومان و دشمن بودن با ظالمان است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه موضوعات سلسله مباحث خانواده به مبحث اعتمادسازی در خانواده بسیار سفارش نمود و افزودمتأسفانه به دلیل برخی تهاجمات فرهنگی در جامعه و خانواده ها گاها اتفاقاتی می‌افتد که اعتماد در خانواده‌ها سلب می‌شود، بنابراین خانواده‌ها طوری رفتار کنند که مواضع تهمت از بین برود و اعتماد در خانواده جاری باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.