قم؛

آزادی فلسطین در پسابرجام از اولویت‌هاست

ملت ایران پیشگام دیگر ملت‌های آزادی‌خواه جهان یک بار دیگر اعلام می‌دارد که در دفاع از آرمان فلسطین جدی است و هیچ سازش و مسامحه‌ای را در این زمینه نمی‌پذیرد و در واقع مسأله آزادی فلسطین در پسابرجام نیز برای ما یک هدف راهبردی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛بار دیگر به گوش می‌رسد خروش ملت‌ها و فریادهای آزادی خواهانه‌‌ای که آزادی فلسطین را سر می دهد، بار دیگر جوش و خروشی برپا شده و وحدت و یکپارچگی عالم اسلام به ظهور و بروز نشسته است، امروز همه یکصدا و هم‌نفس جمع شده‌اند تا بار دیگر دفاع خود را از قدس شریف اعلام دارند، امروز روز حمایت از مظلومانی است که بی گناه از سرزمینشان رانده می‌شوند و کودکانشان زیر رگباری از گلوله جان می‌سپارند، امروز روزی است که باید با فریاد خود هیمنه استکبار را شکست و صهیونیسم کودک‌کش را به خاک ذلت نشاند، امروز روز بیداری ملت‌هاست، روز به آتش کشیدن ذلت بارترین پرچم دنیا، امروز روز شکست صهیونیسم است آنانی که خود را پیروز می‌دانند اما به واقع ذلیل‌ترین شکست خوردگانند...

امروز تمام ملت ایران اسلامی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، امروز روزه داران برای سر دادن شعار حق به میدان آمده‌اند، آمده‌اند بگویند قدس شریف خانه ماست و فلسطینیان برادران ما و حمایت‌های ما از این ملت همچنان ادامه دارد، امروز شهر قم رنگی دیگر به خود گرفته، رنگی از جنس محبت، تقوا، برادری، حمایت و همدلی، امروز قمی‌ها حق برادری خود را نسبت به برادران فلسطینیشان به تمام و کمال ادا کردند، امروز شهر قم بار دیگر اسلامیت و انقلابی‌گری خود را به نمایش درآورد، نمایشی که می‌تواند مرهم و التیام‌بخش حال مظلومان فلسطین باشد.

به گفته مقام معظم رهبری «روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهیونیسم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نجفی مدرس حوزه و دانشگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه روز قدس روز شکست و بی‌آبرویی صهیونیسم و استکبار جهانی است، گفت: امروز ملل آزاده جهان برای حمایت از مردم ستمدیده فلسطین به‌ صحنه آمده و جنایات ضد بشری صهیونیسم را محکوم می‌کند.

وی این روز را کابوسی برای دشمنان اسلام و رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیسم دانست و ادامه داد: حضور گسترده مسلمانان و از جمله مردم متدین قم در راهپیمایی روز قدس تاثیری بسزایی در شکست توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان دارد.

حجت‌الاسلام نجفی حمایت و پشتیبانی از حق و حقوق فلسطینیان را وظیفه تمام مسلمانان برشمرد و افزود: باید امروز فریادهای خود را به گوش مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر برسانیم و سکوت آنها را در برابر این حق‌شکنی صهیونیست‌ها محکوم کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور بی‌مثال و دشمن شکن مردم و علمای دین در راهپیمایی روز قدس بار دیگر تیری بر پیکره استبداد وارد ساخت و برگ زرین دیگری در کارنامه تاریخ کشور به ثبت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی مدرس و کارشناس سیاست خارجی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار این روز مهم بودند، گفت: هدف ایشان از این مهم اتحاد جهان اسلام و ایستادگی و مقاومت در برابر جریان کفر و ظلم پیشه صهیونیسم بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان در برابر این امر امام (ره) لبیک گفتند و تاکنون پاسدار ارزش‌های انقلابی و مدافع مظلومان فلسطین بوده‌اند، افزود: دشمنان برای از بین بردن اسلام دائما در حال توطئه چینی هستند و نابودی قدس شریف نیز از جمله اهداف آنهاست که باید بدانند جهان اسلام هرگز در برابر ارزش‌های دینی خود کوتاه نیامده و با مقاومت و نقشه برآب ساختن توطئه‌های دشمنان آرزوهای آنان به گور خواهد رفت.

حسینی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز از حامیان صهیونیست و در جبهه دشمنان قرار دارند، ادامه داد: آنها نیز اگاه باشند که با اسلامیت دروغین خود نمی‌توانند به تخریب اسلام واقعی و ایجاد نفاق و دشمنی میان مسلمانان بپردازند چرا که ایران اسلامی همچنان با اقتدار و صلابت و با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری مسیر انقلابی خود را پیش برده و الگوی تمامی جهان‌اسلام است.

وی تصریح کرد: بر تمام مسلمان به ویژه مسلمانان در کشورهایی که حاکمان آنها از حامیان و همراهان رژیم صهیونیستی هستند ضروری است که با آگاهی تمام و دشمن‌شناسی در مقابل جبهه کفر بایستند و نمایانگر قدرت حق در مقابل کفر باشند.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: وظیفه تمامی ادیان حمایت از دین الهی است و پیروزی حق بر کفر یک امر روشن است و بی شک روزی فر‌ا خواهد رسید که قدس شریف از دست رژیم تجاوزگر صهیونیسم آزاد می‌شود و دشمنان اسلام به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند.

محمدرضا اخوان کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز قدس تیری در چشم استکبار است، گفت‌: فلسفه ضدیت با رژیم صهیونیستی فلسفه ضدیت با خوی حیوانی و وحشی‌گری است چرا که تاریخ 6 دهه گذشته نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی چیزی جز نژادپرستی و جنگ برای جهان در پی نداشته است.

وی با بیان اینک خاورمیانه و جهانی عاری از خشونت تنها با حذف رژیم صهیونیستی میسور است،‌ ادامه داد:‌ دفاع از مردم مظلوم فلسطین صرفا دفاع از یک خاک نیست بلکه دفاع از آرمان آزادگی و انسانیت است و به تبع دشمنی با اسرائیل نیز دشمنی توام با شرف و افتخاری است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز قدس واهمه ای جدی برای سران رژیم کودک کوش رژیم صهیونیستی است،‌گفت:‌ این راهپیمایی نشان از بیداری اسلامی است و مسئله فلسطین را در اولویت ذهنی جهانیان قرار می‌دهد و این مهمترین مسئله‌ای است که می توان برای صهیونیست‌ها چالش ایجاد کند چرا که آنها تلاش داشتند تا اشغال فلسطین را در یک پروژه توام با سکوت به پیش ببرند اما اکنون مسأله فلسطین به اولویت یک دنیا تبدیل شده است.

اخوان با تاکید براینکه حضور پرشور مردم به ویژه در شهر قم در این راهپیمایی یک پیام جدی به مردم مظلوم فلسطین و غاصبان صهیونیستی است،‌افزود: سیره ملت ایران سیره علوی است و همین سیره نیز دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را یک فریضه دینی می‌داند.

بدون شک راهپیمایی روز قدس سال 95 پیام بسیار روشنی برای جهانیان دارد. ملت ایران پیشگام دیگر ملت‌های آزادی‌خواه جهان یک بار دیگه به همه اعلام می‌دارد که در دفاع از آرمان فلسطین جدی و مستحکم است و هیچ سازش و مسامحه‌ای را در این زمینه نمی‌پذیرد. مسأله آزادی فلسطین و قدس شریف در پسابرجام نیز همچنان برای ما یک هدف راهبردی است که با تاروپود انقلاب اسلامی گره خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.