سناتورهای آمریکایی خواهان اعمال فشار واشینگتن به رژیم بحرین شدند

هفت سناتور آمریکایی از کری خواستند دولت بحرین را به علت سرکوب مخالفان زیرفشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز  نوشت:هفت سناتور آمریکایی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواستند دولت بحرین را زیر فشار قرار دهد تا برای تقویت اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور بیشتر تلاش کند.

این درخواست سناتورهای آمریکایی از کری به نگرانی اخیر در واشنگتن درمورد پیشینه حقوق بشر بحرین اضافه می شود.

این هفت سناتور آمریکایی در نامه ای به کری نوشتند آمریکا باید آماده بررسی «پیامدهای ملموس» برای بحرین ازجمله تجدید نظر درمورد فروش تسلیحات به این کشور در صورت ادامه سرکوب مخالفان باشد.

شش قانونگذار دموکرات و یک قانونگذار جمهوریخواه در نامه خودشان به کری که او نیز سناتور دموکرات سابق است نوشتند :« کوتاهی بحرین در توجه کردن به اعتراض های مشروع شهروندان خود باعث تیره شدن وجهه اجتماعی این کشور و بهره گیری عوامل خارجی از وخامت اوضاع در بحرین شده است.

در حقیقت ما معتقدیم سرکوب شدید مخالفان سیاسی توسط دولت بحرین ثبات در این کشور را تضعیف می کند و این مسئله به سود ایران است.»

بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست و کشورهای سلطنتی تحت حاکمیت سنی ها در خلیج فارس آن را سدی راهبردی در برابر نفوذ ایران می دانند اوایل این ماه به علت سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی و همچنین ممنوع کردن فعالیت جمعیت الوفاق با انتقاد آمریکا و سازمان ملل متحد روبرو شد.

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو به همراه سناتورهای دموکرات کریس مورفی ، پاتریک لیهای ، رون وایدن، باب کیسی ، کریس کونز و تیم کین امضا کنندگان این نامه به کری هستند.

در این نامه همچنین درخواست شده است درمورد اقدامات دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای زیر فشار قرار دادن دولت بحرین بر سر این مسئله اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار