طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس؛

بدرالدین: روز قدس روزی مهم برای مسلمانان و اعراب است

دبیر کل جنبش انصارالله یمن با اشاره به ضعف هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد خواهان حل آنها برای مقابله با خطرات دشمن صهیونیستی و آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سید عبدالملک بدرالدین در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: فردا آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان است و امام خمینی(ره) این روز را روز جهانی قدس اعلام کرده است.

امت اسلامی به شدت به چنین روزی نیازمند است. روز جهانی قدس مناسبتی بوده که اهمیت زیادی دارد. ارتباط این روز به مسئله فلسطین، مقدسات و مسجدالاقصی و ملت مظلوم فلسطین و خطرات اسرائیل به عنوان مسئله بزرگ اصلی و محوری امت اسلامی است. خطرات اسرائیل به عنوان خطری فراگیر برای امت اسلامی است.

به این دلیل، چنین روزی از این اهمیت برخوردار است و روز قدس روزی مهم برای مسلمانان و اعراب است. اهمیت روز در این است که به مقدسات، ملت فلسطین و سرزمین غصب و اشغال شده امت اسلامی باز می گردد.

دبیر کل انصارالله ادامه داد: اهمیت روز به دلیل خطرات دشمن اسرائیل علیه امت اسلامی است. اسرائیل یک دشمن توطئه گر است و خطرات این رژیم تنها به صورت مستقیم علیه امت اسلامی به نظامی و امنیتی یا مرزهای جغرافیایی سرزمین فلسطین نیست بلکه خطرات این رژیم علیه همه کشورهای اسلامی است. اسرائیل می خواهد همه کشورهای اسلامی را از داخل تضعیف کند و فرهنگ، هویت، ثبات،امنیت و استقلال کشورهای اسلامی را هدف قرار می دهد و به این دلیل است که باید امت اسلامی با این مناسبت تعامل داشته باشد.

وی افزود: از زمانی که امام خمینی(ره) این روز را اعلام کرده بر اهمیت این روز بیشتر شده و نیاز شدید امت اسلامی به این مناسبت با توجه به تحولات پی در پی و شتابان بیشتر شده است. در این تحولات به صورت مستمر تلاش می شود تا امت اسلامی از توجه به مسئله فلسطین دور شود و امت اسلامی به مسئولیت های بزرگ خود عمل نکند و به تقوی ضربه بزند. یکی از مهم ترین نتایج تقوی، احساس مسئولیت است. می خواهند هوشیاری امت اسلامی به ویژه هوشیاری و آگاهی را درباره مسائل بزرگ، خطرات و چالش های مرتبط به دشمن اسرائیلی از بین ببرند.

سید عبدالمک بدرالدین گفت: تلاش اسرائیل و حامیان این رژیم و آمریکا این است که دشمنی با اسرائیل به دشمنی با طرف های دیگر منحرف شود. زمانی را که امام خمینی(ره) برای این مناسبت انتخاب کرد یک انتخاب موفق بوده به طوری که آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را برای این مناسبت انتخاب کرد. انتخاب این زمان به صورت هدفمند بوده است و پیام های مهمی دارد. نخست که این مناسبت در سومین دهه ماه مبارک رمضان برگزار می شود و این امید وجود دارد که آخرین شب جمعه ماه رمضان شب قدر باشد.

امت اسلامی در این دهه در ماه روزه و قیام و تلاوت قرآن و نزول قرآن کریم و تقوا حضور گسترده دارند و تلاش می کنند به مسئولیت های خود عمل کنند و در مسیری قرار گیرند که به مسئولیت ها و ارزش های خود عمل کنند. در این ماه است که برای پیروزی ملت فلسطین دعا می کنیم.

مشکل واقعی امت اسلامی که تعامل غیرمسولانه با مسئله فلسطین دارد به دلایل مشکلات داخلی و وضع فعلی این کشورهاست.
وی بیان داشت: امت اسلامی به تلاش های تربیتی، فکری نیازمند است و باید رشد کند. ماه مبارک رمضان با شعائر و تلاوت قرآن و برکات خود همه نیازهای انسان را برای عمل به مسئولیت های خود تامین می کند. امت به هدایت، تقوا و هوشیاری نیازمند است. امت با هدایت و تقواست که از خواب و غفلت بیدار می شود و قیام می کند. هدایت و تقوا دو ستون اصلی و موثر برای رشد امت اسلامی و قرار گرفتن امت در مسیر درست و عمل به مسئولیت های خود است. امت اسلامی بر این اساس می تواند مسائل مختلفی را بررسی و اوضاع خود را تحلیل کند.

سید عبدالملک بدرالدین گفت: مقدمه این بحث و بررسی ها درباره شکل گیری رژیم اسرائیلی در قلب امت اسلامی است. تشکیل این رژیم درس و عبرت های زیادی دارد. شکل گیری این رژیم یک مسئله عادی نیست و اختلال بزرگی را در امت اسلامی ایجاد کرده است و باید امت اسلامی به وضع خود توجه جدی و صادقانه داشته باشد و در وضع خود بازنگری و آن را اصلاح کند.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن بیان داشت: رژیمی متخاصم و عجیب در امت اسلامی تشکیل شد و میلیون ها صهیونیست از نقاط مختلف به فلسطین اشغالی اعزام شدند و برای این که این رژیم در فلسطین تثبیت شود و آن را به کنترل خود درآورد به ارتکاب زشت ترین جنایات و آواره کردن ملت و تجاوز به زنان روی آورده است. صهیونیست ها فکر می کنند هر کاری می توانند در فلسطین اشغالی انجام می دهند این در حالی است که ملت فلسطین یکی از ملت های بیش از یک میلیارد مسلمان است.

صهیونیست ها از ارتکاب هیچ چیزی ابایی ندارند. هزاران نفر را کشته و میلیون ها نفر را آواره و زمین های مردم را غصب کرده اند. سید عبدالملک بدرالدین گفت: حملات صهیونیست ها به مقدسات اسلامی در قدس ادامه دارد و این مقدسات از مهم ترین مقدسات اسلامی است. دست فلسطینیان بسته است و اگر تحرکاتی داشته باشند به صورت محدود است و تعامل امت اسلامی در سطح خطرات اسرائیل نیست.

وی افزود: چالش ها و تهدیدات اسرائیل بزرگ تر شده است و این رژیم خطرات و چالش ها و فتنه های زیادی را ایجاد کرده است. اسرائیل بزرگ ترین مشکل و خطر امت اسلامی است. از طریق این رژیم است که چالش ها و خطرات مختلف برای امت اسلامی ایجاد می شود. بنابراین شکل گیری این رژیم درس مهم و بزرگی برای امت اسلامی است. شکل گیری این رژیم نمونه ای از غفلت امت اسلامی و عمل نکردن به مسئولیت و نداشتن هوشیاری و آگاهی، سستی و ضعف در امت است.

شکل گیری این رژیم نمونه ای از نبود عزت و کرامت در امت اسلامی بوده این در حالی است که امت اسلامی در گذشته از چنین عزت و کرامتی برخوردار بود. امت اسلامی به صورت تصادفی این عزت و قدرت را از دست نداد. خداوند هیچ نعمتی را از قومی محروم نمی کند مگر این که این قوم خود را از آن محروم کند. امت اسلامی در مراحل حساس این عزت و قدرت را در برابر دشمنان خود از دست داد و به میدانی برای طمع ورزی دشمنان تبدیل شد و کشورهای مختلف به امت اسلامی حمله کردند.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن افزود: کشورهای مختلفی از آمریکا و اروپا بدون نگرانی از امت اسلامی به این امت حمله کردند و کشورهای اسلامی را به استعمار و بردگی کشیدند و منابع آن را غارت کردند. بر اساس آخرین آمارها شمار مسلمانان در جهان بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر است ولی قدرت این امت در برابر شش میلیون یهودی صهیونیست در فلسطین چیزی نیست. این امت اسلامی ضعیف شده و هوشیاری خود را از دست داده است.

این امت چگونگی ضعیف شده و هوشیاری و آگاهی خود را از دست داده است. این امت از ابتدا بدین گونه با این وضع و دور از یکدیگر و دچار تفرقه نبود. این امت در طول بیش از یک هزار سال این فرصت را داشت که به حکم ارزش های قرآنی خود به بزرگ ترین ، قوی ترین و تاثیرگذار ترین امت در بشریت در جهان تبدیل شود. چرا این ملت به این سطح از تفرقه و ضعف رسیده است و همه دشمنان به امت اسلامی حمله می کنند. این سوال بسیار مهم و بزرگ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار