معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی از برخورد جدی با ناشران کتاب های کمک آموزشی که حق کپی رایت را رعایت نکرده اند ،خبر داد.

حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،
در خصوص مساله رعایت نکردن حق کپی رایت از سوی برخی ناشران گفت: قریب به 30 ناشر تخلفاتی در زمینه حق کپی رایت انجام داده و هم چنین اقدام به چاپ کتاب ها نیز کردند.

 طلایی با بیان اینکه این  کتاب های کمک درسی در مقاطع مختلف بودند،یادآور شد: با این وجود بیشترین تعداد را کتاب های مقطع متوسطه تشکیل می دهد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش درخصوص نحوه تخلفات عنوان کرد: برخی ناشران از پیش نویس کتاب ها سوءاستفاده کرده و  قصد ارائه  آن را به صورت حل المسائل کتاب درسی داشتند،برخی دیگر نیز از تصاویر کتاب عینا کپی برداری کرده یا محتوای کتاب ها را بدون مجوز به کار گرفته اند.

وی اظهار کرد: در این راستا به صورت تذکر کتبی،اقامه دعوا ،تعهد گرفتن  از ناشران متخلف ، برخوردجدی با آنها به عمل آمد.

طلایی با اشاره به اینکه روند پیگیری ها همچنان ادامه دارد،افزود: بنا بر درجه تخلف ،برخورد با ناشران انجام شده است.

گفتنی است روند این مسائل و نتیجه پیگیری ها متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۵
سلام . الآن خیلی از دبیران سال هفتم و هشتم از کتب کمک آموزشی برای شاگردان طرح میکنند و کار خود را آسان کردند . از جمله در دبیرستان شهید باهنر بولوار لادن مشهد !!!!!!
آخرین اخبار