شاری در «شب شعر و داستان فوز عظیم»:

تربیت نسل فرهیخته از مهاجران افغانستانی در کانون کلمه

دبیر کانون ادبی کلمه گفت: این کانون در طول 24 سال یک نسل فرهیخته و فرزانه از مهاجران افغانستانی را تربیت کرده است.

تربیت نسل فرهیخته از مهاجران افغانستانی در کانون کلمهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شب شعر و داستان «فوز عظیم» به همت کانون ادبی- فرهنگی کلمه (شاعران و داستان‌نویسان افغانستانی مقیم قم) و با همکاری اداره‌ کل فرهنگی جامعه‌المصطفی و انجمن همزبانی به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی (ع) همزمان با هجدهم رمضان برگزار شد.

در این برنامه مرتضی حسینی شاه‌ترابی مدیر بخش آموزش کلمه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بخش پرداخت و گفت: چهار دوره‌ آموزشی اعم از «مبانی داستان، مبانی شعر، عناصر داستان و آموزش عروض را با حضور اساتیدی مجرب برای دانشجویان در دستور کار داریم.

همچنین در این برنامه برخی شاعران از قبیل روحانی، ناصر عارفی هویدا، عبدالله نظری شاری و زهرا زاهدی به شعرخوانی پرداختند و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرادی دولت‌آبادی مدیر کل فرهنگی جامعه‌المصطفی، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی از کم‌توجهی جامعه‌المصطفی به شعر و داستان اظهار تاسف کرد و گفت: بایدتلاش بیشتری در حیطه شعر و ادبیات داشته باشیم. وی از تحول در بخش شعر و ادبیات در جشنواره‌ «طوبی» و مسابقه‌ نامه به امام رضا(ع) خبر داد.

محمدی شاری دبیر کانون ادبی کلمه از دیگر سخنرانان جلسه بود که ضمن اظهار خرسندی از تحول در نگاه مسئولان جامعه‌المصطفی از توافق کانون ادبی کلمه و اداره کل فرهنگی جامعه‌المصطفی برای سامان دادن به بخش شعر و ادبیات در جامعه‌المصطفی خبر داد و اظهارداشت: در این توافق دو نفر از کانون ادبی کلمه به عنوان داور شعر و داستان در جشنواره طوبی معرفی شده و سرفصل آموزش‌های کاربردی بخش شعر و ادبیات را خواهند نوشت.

وی کانون کلمه را یکی از مهم‌ترین مراکز علمی- ادبی افغانستان عنوان و تاکید کرد: این کانون یک نسل فرهیخته و فرزانه را در طول 25 سال فعالیت خود تربیت کرده است.

شاری یادآورشد: پیشکسوتان کلمه اکنون از نام‌آوران ادبیات فارسی هستند و داوری بسیاری ازجشنواره‌های معتبر را بر عهده داشته و در رشته‌ خود تخصص دارند و دارای آثار متعدد هستند.

دبیر کانون ادبی کلمه با بیان اینکه اعضای کانون کلمه در جشنواره‎های گوناگون دارای رتبه‌های برتر هستند، تصریح کرد: ما افرادی مانند زهرا زاهدی، تکتم حسینی، مدقق، معصومه موسوی، مریم حسینی، باهر بیانی، خانم مروج مهر، آقای حکمت و... را در این کانون پرورش داده‌ایم که همگی این عزیزان مایه افتخار هستند.

اضافه می‌شود که شب شعر و داستان فوز عظیم با اقامه نماز و صرف افطاری به پایان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.