ساری،

اواخر تیرماه، آغاز ممنوع شدن واردات برنج

واردات برنج به كشور از اواخر تيرماه تا آذرماه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: 124 هزار تن برنج دو ماهه امسال وارد كشور شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش 20 درصدی داشته است.

حيدرپوربا بیان اینکه واردات برنج به كشور از اواخر تيرماه تا آذرماه ممنوع اعلام شد افزود : تعرفه واردات 40 درصدی وضع شده است و هر كيلويی 500 تومان از واردكننده مابه التفاوت قیمت اخذ می ‌شود.

وی گفت: دولت 200 ميليارد تومان اعتبار برای مشوق صادرات محصولات لبني و توليدات دامی مصوب كرد كه در اختيار وزارت جهاد كشاورزی قرار گيرد

وی افزود : از اين ميزان اعتبار 150 ميليارد تومان برای صادرات لبنيات و 50 ميليارد تومان برای خريد شير داخل از دامداران در نظر گرفته شده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: بسته بندی محصولات کشاورزی متناسب برای حضور در بازار صادرات شكل نگرفته است و تنها برای مصرف داخل مناسب است.

دلاور حيدرپور با بیان اینکه مديريت توليد نيازمند همراهی توليدكنندگان است افزود: به عنوان نمونه قيمت مرغ در روزهای اخير افزايش يافته است كه يكسال گذشته مرغداران اين محصول را با ضرر به بازار عرضه كردند.

وی گفت: مرغداران توصيه‌های اتحاديه مرغداران را مبنی بر كاهش 10 تا 15 درصدی جوجه‌ريزی رعايت نكردند و قيمت مرغ زنده به 4 هزار و 700 تا 5 هزار تومان رسيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار