ساری،

برنامه ای برای احیاء و تعادل منابع آبی

برای احیاء و تعادل بخشی منابع آب باید به فکر توسعه پایدار در بخش کشاورزی باشیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که به میزبانی آب منطقه ای مازندران برگزار شد با بیان اینکه بیش از 90 میلیارد متر مکعب آب در کشور مصرف می شود گفت: با توجه به پتانسیل تجدید شونده کشور که درحال حاضر حدود 104 میلیارد متر مکعب بر آورد می شود.

محمد علی شاعری با تاکید بر اینکه مهمترین چالش ما در بخش منابع آب پایین بودن بهره وری آن و عدم بهره گیری از تکنولوژی و فناوری نوین در مصرف آب است افزود : کشور از مرز تنش آبی عبور کرده و به بحران آبی که وضعیت بسیار قرمز و خطرناکی است رسیده است .

وی گفت: برای احیاء و تعادل بخشی منابع آب همه باید به فکر توسعه پایدار در بخش کشاورزی باشیم .

وی افزود: بیش از 90 درصد آب مصرفی در کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که میانگین شاخص جهانی در این بخش حدود 60 الی 70 درصد است .

وی از همه آحاد جامعه و مسئوولین خواست استفاده از آب های سطحی بجای زیرزمینی و بهره گیری از تکنولوژی نوین در بحث مدیریت مصرف آب و مهار و ذخیره آب در حوزه بالا دست را مد نظر قرار داده تا بتوانیم مشکلات کم آبی را تعدیل و به حداقل برسانیم .

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای اخیر خشکسالی مداوم هم مزید بر علت در بروز بحران آب شده و از سوی پدیده تغییر اقلیم را در سطح منطقه و جهان شاهد بودیم که متاسفانه کشورهای منطقه از جمله ایران به دلیل واقع شدن در کمربند خشک و نیمه خشک از این پدیده آسیب بیشتری دیده اند .

شاعری افزود : با سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی ، اصلاح الگوی مصرف ، ساماندهی بازار و توسعه تشکل های صادرات محور می توانیم تحول اساسی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.