ارومیه؛

شنا در منطقه ممنوعه 2 قربانی گرفت

2نفر جان خود را در کانال سد باراندوز به دلیل عدم رعایت اخطارهای مربوط به شنا در مناطق ممنوعه از دست دادند که علت اکثر غرق شدگی‌ها عدم توجه به اخطارهای پلیس و شنا در مناطق ممنوعه بوده است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس جمعیت هلال احمر ارومیه گفت: با شروع تعطیلات تابستانی و افزایش دمای هوا سواحل دریایی ،سدها و حاشیه رودخانه ها با وقوع حوادثی مانند غرق شدگی، نیاز به امداد برای نجات جان هموطنانمان نیز افزایش یافته است.

علی اکبر جوانمرد با بیان اینکه متاسفانه هر ساله عده زیادی از هموطنان ناآشنا به مناطق ابی ازجمله آبگیرها ،رودخانه ها و سد ها، در اثر بی احتیاطی جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: علت اکثر غرق شدگی ها عدم توجه به اخطارهای پلیس و شنا در مناطق ممنوعه و خارج از طرح های سالم سازی می باشد.

وی در خصوص عملیات امدادی کانال باراندوز اظهار داشت : عملیات جستجو و نجات از دیشب 8تیر شروع شده بود و بدلیل تاریک بودن منطقه عملیات تا امروز صبح ادامه داشته که متاسفانه پیکر بی جان دو نفر پس از ساعت ها کشف و تحویل مقامات قضایی گردید

وی آشنا نبودن به فنون شنا و همچنین عدم آشنایی به سواحل و مناطق را از مهمترین دلایل ایجاد خطر غرق شدن در سواحل برشمرد و گفت: بسیاری از حوادث ابی که به یکباره چند نفر غرق می‌شوند به این دلیل است که یک نفر در آب درخواست کمک می‌کند و بقیه اعضای خانواده برای نجات فرد وارد آب شده و آنها هم گرفتار می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر ارومیه در پایان با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً به سبب شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی‌نشده اتفاق می‌افتد از هموطنان و مسافران خواست، صرفاً از مناطق مجاز و تحت مراقبت جهت شنا کردن استفاده کرده و به نکات ایمنی و رعایت آنها توجه داشته باشند.

شنا در مناطق ممنوعه و آشنا نبودن به فنون شنا جان 2 نفر را گرفت 

انتهای پیام/ب


برچسب ها: آشنا ، شنا ، ممنوعه ، اخطار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.