دیوارکشی مدیرعامل فیس‌بوک در هاوایی+ تصاویر

مارک زاکربرگ با کشیدن دیوار به دور اراضی گسترده خود در جزیره‌ای در هاوایی، موجب ناراحتی ساکنان این جزیره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در حال ساخت دیواری به دور زمین های خود در جزیره کائوآئی در ایالت هاوایی است. همسایگان زاکربرگ در این جزیره، درخصوص ساخت دیوار ابراز نگرانی کردند.

دیوارکشی مدیرعامل فیس‌بوک در هاوایی + تصاویر

زاکربرگ در سال 2014، 700 هکتار از اراضی این جزیره را به ارزش بیش از 100 میلیون دلار خریداری کرد. این قطعه زمین که در ساحل شمالی جزیره کائوآئی قرار دارد، قسمت اعظمی از زمین های این جزیره را تشکیل می دهد. زاکربرگ 32 ساله قصد دارد تا جایی که ممکن است این جزیره را شخصی سازی کند.

در حال حاضر، زاکربرگ در حال ساخت دیواری به ارتفاع 2 متر در پیرامون اراضی خود است. همسایگان در این خصوص ابراز نگرانی کردند و گفتند این دیوار سدی در برابر چشم انداز اقیانوس و عبور نسیم است. یکی از ساکنان جزیره در مصاحبه ای با روزنامه محلی کائوآئی گفت: «واقعا ظالمانه است. طول این دیوار خیلی زیاد است. واقعا تاسف بار است که فردی به اینجا بیاید، زمین های زیادی بخرد و با ساخت دیوار، چشم انداز اقیانوس را از ساکنان محلی جزیره بگیرد؛ ساکنانی که سال هاست در این جزیره زندگی می کنند.»

دیوارکشی مدیرعامل فیس‌بوک در هاوایی + تصاویر

گفته می شود زاکربرگ این دیوار را به عنوان سدی در برابر سر و صدا ایجاد کرده است. طول این دیوار مشخص نیست؛ اما ظاهرا قانونی است.

زاکربرگ تنها میلیاردری نیست که به دنبال خرید زمین در جزایر هاوایی است. لری الیسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، نیز 98 درصد جزیره لانائی را در هاوایی خریداری کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار