جدول زمانی حملات تروریستی ماه های اخیر در ترکیه

ان بی سی نیوز در گزارشی به حملات تروریستی چند ماه اخیر در ترکیه اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ان بی سی نیوز در گزارشی نوشت: حمله به اصلی ترین فرودگاه استانبول، آخرین حمله از چندین بمب گذاری صورت گرفته در ترکیه در ماه های اخیر است.

بسیاری از این حملات، گردشگران را مورد حمله قرار داد که این امر ضربه شدیدی به اقتصاد ترکیه وارد کرده است.

مقامات ترکیه داعش را مسئول حملات استانبول دانستند.

پس از انفجار روز سه شنبه، اطلاعیه ای فوری از سوی داعش منتشر نشد؛ اما بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، اظهار کرد ظاهرا داعش در انجام این حملات دست داشته است.

پیش از این نیز با انفجار بمب در یک خودرو در استانبول 11 نفر کشته و 36 نفر زخمی شدند.

در 31 مارس (12 فروردین 95)، در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر «دیاربکر»، بزرگترین شهر کردنشین در جنوب شرقی ترکیه، 7 افسر پلیس کشته و شماری از شهروندان زخمی شدند. این انفجار یک روز قبل از سفر داووداُغلو، نخست وزیر اسبق ترکیه، به این شهر به وقوع پیوست.

همچنین در 13 مارس (23 اسفند 94)، در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در آنکارا دست کم 37 نفر کشته و 75 نفر زخمی شدند.

در 17 فوریه (28 بهمن 94) نیز، 27 سرباز و یک شهروند با انفجار یک وسیله نقلیه در مسیر عبور یک اتوبوس نظامی در آنکارا کشته شدند.

در 12 ژانویه (22 دی 94)، در یک حمله تروریستی تعدادی گردشگر آلمانی کشته شدند. مقامات ترکیه این حمله را به داعش منسوب کردند.

در 23 دسامبر (2 دی 94)، در پی انفجاری در دومین فرودگاه پرتردد استانبول یک نفر کشته شد. مسئولیت این انفجار را یک گروه نظامی کرد به عهده گرفت.

در 10 اکتبر (18 مهر 94) نیز، در پی مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ عصر مدرن ترکیه، دست کم 102 نفر کشته و 248 نفر زخمی شدند. این حمله از سوی دو عامل انتحاری در یک ایستگاه راه آهن در آنکارا به وقوع پیوست. مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند این حمله از سوی داعش کارگردانی شده بود.

ترکیه یکی از کشورهای عضو «ائتلاف موسوم به ضد داعش» است و در عین حال، با گروه «پ ک ک» (حزب کارگران کردستان) در ترکیه نیز درگیر است.

پ ک ک، گروهی مسلح در ترکیه است که به دنبال استقلال بخش کردنشین این کشور از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا گروهی تروریستی اعلام شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار