معاون فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های مختلف مدارس برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حمیدرضا کفاش‌ معاون فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص روند فعالیت‌‌های قرآنی در سال تحصیلی آینده گفت: در این راستا  برنامه‌‌های بسیار متنوعی در دستور  کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده تقویت و افزایش مراکز دارالقرآن‌ است که طبق برنامه‌‌ریزی‌ها تا پایان سال 96 تعداد آن‌ها در  مناطق مختلف کشور برای دختران و پسران به هزار و 500 واحد برسد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت  آموزش و پرورش عنوان کرد: توزیع دیسک سخت گنجینه‌ تلاوت برای اولین بار در دار‌القرآن‌ها با ظرفیت 60 هزار دقیقه قرائت تصویری قاریان بزرگ قرآنی ایرانی و مصری انجام شده است.

کفاش با بیان اینکه آموزش صوتی علوم مختلف قرآنی و تلاوت‌های صوتی فراوان از قاریان مختلف در دستور کار است اظهار کرد: تقویت هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان و فرهنگیان در حال حاضر نیز مورد توجه قرار گرفته تا 32 هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی روند بهتری در فعالیت‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه‌ قرآن عترت و نماز نیز در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است عنوان کرد: از مجموعه برنامه‌های اثرگذار سال تحصیلی جاری در حوزه مذکور می‌توان به طرح حفظ موضوعی آیات الهی طرح امام‌شناسی مصباح‌الهدی و طرح راه‌اندازی مراکز دارالقرآن‌ 650 مرکز در سراسر کشور اشاره داشت.

گفتنی است؛ با توجه به اقدامات مثبتی که آموزش و پرورش در جهت اجرای برنامه‌های قرآنی داشته از سوی شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور به عنوان دستگاه برتر فعالیت‌هایی قرآنی شناخته شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار