کرمانشاه؛

واحدهای عرضه لبنیات سنتی عاملی برای صدمه زدن به سلامت مردم

رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه با بیان اینکه تب مالت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که از طریق لبنیات سنتی به انسان منتقل می‌شود گفت:واحدهای عرضه لبنیات سنتی عاملی برای صدمه زدن به سلامت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید مهدی افخمی گفت : حرارت نامناسب در لبنیات سنتی مواد مغذی و کلسیم موجود در آن را از بین می برد و نتیجه آن شیوع پوکی استخوان در جامعه است. البته این حرارتتاثیری بر از بین بردن باکتری‌های لبنیات ندارد..

وی افزود:در کارخانه‌های صنایع لبنی دستگاه‌های مختلفی از جمله دستگاه کلاریفایر، هموژن، پاستور و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد که کار آن گرفتن بو و طعم سنتی شیر و پاکسازی محصولات لبنی است، اما گاهی در لبنیات سنتی افزودنی‌هایی هم به شیر اضافه می‌کنند که طعم سنتی بگیرد.

افخمی با تاکید بر اینکه در صنایع لبنی هم ورودی و خروجی‌ محصولات قابل کنترل است چون در این بخش نظارت وجود دارد و استاندارد، علوم پزشکی و ... بر این واحدها نظارت می‌کنند، احتمال تقلب و خطا کمتر است.
به گفته وی، این واحدهای عرضه لبنیات سنتی هستند که چون نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود، ممکن است از افزودنی‌هایی مانند روغن پالم، شیرخشک، وایتکس و ... استفاده کنند.

افخمی با بیان اینکه ما مخالف فعالیت واحدهای عرضه لبنیات سنتی نیستیم و آنها هم باید امرار معاش کنند، تاکید کرد: خواسته ما این است که کنترل و نظارت روی این واحدها بیشتر شود که سلامت مردم را به خطر نیندازند.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، واحد ، سلامت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.