کرمانشاه؛

در رژیم غذایی اصولی نباید همه چربی بدن از دست برود

یک کارشناس تغذیه با اشاره به رژیم‌های لاغری مرسوم بین مردم که از سوی افراد غیرمتخصص تجویز می‌شود، گفت: مردم نباید به این رژیم‌های لاغری بازاری توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سمیه اسبقی گفت: رژیم‌های لاغری غیراستاندارد معمولا در باشگاه‌های ورزشی و از سوی افراد غیرمتخصص مطرح می‌شود و یا در برخی از سایت‌ها که با گرفتن سن، قد و وزن هر فرد یک رژیم غذایی برای او تجویز می‌شود.

وی افزود: رژیمی مناسب و اصولی است که کاهش وزن را آهسته و به تدریج به همراه داشته باشد، نه اینکه صرفا با هدف وزن کم کردن در زمان کوتاه باشد.

اسبقی با بیان اینکه در رژیم مناسب نباید آب یا ماهیچه بدن از دست برود، بلکه باید چربی کم شود و ماهیچه جایگزین آن گردد گفت:در رژیم غذایی اصولی بازگشت وزن نداریم، هیچ ماده غذایی به طور کامل حذف نمی‌شود و اگر نوعی از ماده غذایی حذف شود برای آن جایگزین در نظر گرفته خواهد شد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در رژیم مناسب ریزش مو، سرگیجه، سردرد، اذیت شدن کبد، خراب شدن پوست و ... را نداریم، عنوان کرد: اگر افراد در رژیم غذایی خود با این مسائل مواجه شدند باید به اصولی بودن رژیم غذایی شک کنند.

اسبقی گفت: در رژیم غذاییاصولی نباید همه چربی بدن از دست برود، زیرا بسیاری از هورمون‌ها نیازمند زمینه چربی هستند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، رژیم ، چربی ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.