همدان؛

اختصاص60 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی امام زاده علمدار شهرستان بهار

سرپرست اوقاف و امور خیریه بهار گفت: 60 میلیون تومان از اعتبارات اختصاص یافته به مرمت و ساخت بقعه‌های متبرکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار به امامزاده علمدار اختصاص داده شد .

اختصاص60 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی امام زاده علمدار شهرستان بهار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد زارعی با اشاره به اینکه تاکنون 60 درصد از کار بازسازی و مرمت بقعه متبرکه میرشمس‌الدین علمدار در روستای زاغه شهرستان بهار انجام شده است افزود: در شهرستان بهار فقط دو بقعه و امامزاده شامل امامزاده میرشمس‌الدین علمدار روستای زاغه و امامزاده ابراهیم و عقیل در روستای دستجرد وجود دارد.

وی با با اشاره به اینکه از اواخر سال 87 کار بازسازی و مرمت بنای امامزاده علمدار روستای زاغه در دستور کار اوقاف شهرستان بهار قرار گرفته است، ادامه داد: از ابتدای سال 88 کار تخریب بقعه قدیمی و کار گودبرداری بقعه جدید امامزاده آغاز شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار تصریح کرد: کار فنداسیون و پی‌کاری بقعه از سال 89 تا 91 انجام شده است، ودر سال 91 یک سری تغییرات در نقشه انجام شد بشکلی که هر سال یک قسمت جدید به آن اضافه شد.

زارعی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد از کار ساخت این امامزاده در روستای زاغه شهرستان بهار انجام شده است، خاطرنشان کرد:  نازک‌کاری و کاشی‌کاری بقعه هنوز باقیمانده است همچنین محوطه‌سازی بیرونی و ساخت سرویس بهداشتی آن هنوز تکمیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه 60 میلیون تومان از اعتبارات اختصاص یافته به مرمت و ساخت بقعه‌های متبرکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار تاکنون به امامزاده علمدار اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: 400 میلیون تومان نیز توسط اهالی روستای زاغه و زائران امامزاده برای ساخت آن کمک شده و 50 میلیون دیگر نیز از اوقاف شهرستان بهار وام گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه امامزادگان هر کدام می‌توانند قطب فرهنگی در هر روستا باشند بیان کرد: برای اتمام و بازسازی امامزاده علمدار روستای زاغه 500 میلیون دیگر اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.