قزوین؛

اجرای طرح «تعیین بهره وری کشور» در قزوین

طرح «تعیین بهره وری کشور» به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای این طرح گام مهمی در افزایش بهره وری کشاورزی در استان برداشته خواهد شد.

ابراهیمی پاک همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان استان گفت : آمادگی کامل داریم تا در برخی از طرح های مهم کشوری مانند حوزه آبیاری نوین هم پایلوت شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از استقبال کشاورزان از اجرای طرح‌های مکانیزه و مدرن هم خبر داد و گفت: از سال ۷۰ تاکنون 35  هزار هکتار آبیاری تحت‌ فشار اجراشده و ۱۵۰۰ هکتار دیگر با ۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست که در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به اولویت پرداخت تسهیلات در استان قزوین گفت: اجرای طرح‌های تجمیع آبیاری تحت فشار در اولویت دریافت تسهیلات هستند و با اجرای این طرح، سطح بیشتری از اراضی کشاورزی زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می گیرد.

ابراهیمی ‌پاک خاطرنشان کرد: طبق قانون ۸۰ درصد هزینه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به صورت تجمیع را دولت پرداخت می کند و حدود ۲۰ درصد توسط بهره بردار تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های بخش کشاورزی باید اقتصادی شود و برای این کار لازم است عملکرد ۱۰ تن در هکتار به ۳۰ تن برسد و سه برابر شود.

وی اضافه کرد: با تخصیص سالانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری‌های مدرن سهم استان‌ها هم مشخص‌شده که امیدواریم با محدودیت منابع آبی اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در استان با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار