اصفهان؛

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در اصفهان

آئین‌ احیای لیله القدر در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و عزاداری شب شهادت امیرالمومنین،حضرت علی(ع)دردیار زنده رود با حضور گسترده مردم استان با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانشب گذشته و در سحرگاه بیست و یکم از دورافتاده‌ترین روستای شرق اصفهان تا پهنه گسترده سرزمین گنبدهای فیروزه‌ای نوای "یا علی" و "سبحانک یا لا اله الا انت" به آسمان برخواست.
مردم این استان در دومین شب از لیالی پربرکت قدر و شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با حضور در مساجد و تکایا و مصلی ها در جای جای استان ضمن شب زنده داری این شب سراسر نور، در عزای امام اول شیعیان(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.
شب 21رمضان در استان اصفهان درحالی گذشت که در لحظه لحظه آن صدای العفو و استغاثه مردم به درگاه الهی و فریاد "وا علیا" در عزای امام اول شیعیان جهان در جای جای این سرزمین طنین انداز بود.
در اصفهان و مساجد اصلی این شهر از جمله مسجد امام ، جامع ، حکیم و خیمه حسینی گلستان شهدای این شهر نیز ویژه برنامه باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرائت ادعیه و مناجات برگزار شد.
مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در اصفهان
این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت‌کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی‌همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

عزاداران اعم از پیر و جوان، زن و مرد، در این شب به راز و نیاز و عبادت پرداخته و با قرائت ادعیه ویژه شب‌های قدر، دعای جوشن کبیر، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن نوحه و روضه در غم شهادت پیشوای عدالت و تقوا حضرت امام علی (ع)، به عزاداری پرداختند.
همچنین ، مردم مومن و خداجوی استان با حضور در بقاع متبرکه وحرم مطهر امامزادگان به راز و نیاز و قرائت ادعیه در شب نزول قرآن و شبی از شب های قدر پرداختند.
مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در اصفهان
شب زنده داران، عاشقان و شیفتگان مولای متقیان حضرت علی مرتضی (ع) در حالی در بقاع متبرکه امامزادگان(ع) در شهرها و روستاهای استان به دعا و نیایش پرداختند که از هر سو ندای سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ، اوج معنویت و اخلاص‌شان را به نمایش گذاشته بود.
جمعی از مردم، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان نیز با حضور در کنار قبور پاک و مطهر شهدا، آئین معنوی لیالی قدر را در این مکان های سراسر نور برگزار کردند.
در اصفهان هم مردم با حضور در گلستان شهدا و با برگزاری مراسم عزا و قرائت ادعیه در شب 21رمضان المبارک تا سحرگاه به شب زنده داری پرداخته و در عزای مولای متقیان علی(ع) به سوگ نشستند.
مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در اصفهان
و اینگونه مردم دیار نصف جهان در عزای خورشید آسمان امامت و ولایت امام نخست شیعیان جهان با چشمی اشکبار با اقتدا به مقتدا و امام خود خاضعانه در دومین شب از شب های قدر به درگاه باریتعالی دست تضرع بلند کرده و از خداوند متعال ضمن طلب رحمت و مغفرت درخواست خیر و برکت کردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.