بی‌بی‌سی گزارش داد:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چه منافعی برای روسیه دارد؟

مخالفان برکسیت از حمایت مخفیانه ولادیمیر پوتین از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، کمپین حامی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا اعلام کرد «کرملین» به منظور تضعیف اتحادیه اروپا، مخفیانه از برکسیت حمایت کرده است. از سخنان «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر انگلیس مشخص است که رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً از برکسیت حمایت می‌کند. البته پوتین هرگز رضایت خود از برکسیت را به طور عمومی اعلام نکرده است.

پوتین روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد برکسیت نتایجی مثبت و منفی در پی خواهد داشت. وی بی‌ثباتی بازارهای مالی را یکی از نتایج منفی برکسیت برشمرد.

رسانه‌های روسیه به مقایسه شرایط پیش و پس از برکسیت می‌پردازند و از این موضوع استفاده می‌کنند تا پوتین را قدرتمندتر جلوه دهند. این موضوع تأثیر مثبتی بر انتخابات مجلس این کشور که تا چندی دیگر برگزار می‌شود، دارد.

اتحادیه اروپا در واکنش به تنش‌های بین روسیه و اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرد. با اینکه برخی از مقامات روس بر این باورند که اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری این کشور است و هرگونه اختلال در اقتصاد این اتحادیه زیان‌هایی را برای روسیه در پی خواهد داشت؛ شهردار مسکو معتقد است کشورش می‌تواند از برکسیت سود ببرد.

شهردار مسکو در حساب توییترش نوشت: « با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ‌کدام از اعضای اتحادیه بر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پافشاری نمی‌کنند. انگلیس همیشه تلاش کرده از لحاظ سیاسی، مالی و اقتصادی به ما آسیب برساند. برکسیت موجب دوستانه‌تر شدن روابط ما با اتحادیه می‌شود.»

کامرون پیش از این اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین از برکسیت حمایت می‌کند. این در حالیست که پوتین، کامرون را به برگزاری همه‌پرسی به منظور باج‌گیری از اتحادیه متهم کرده بود.

سران موافق با برکسیت خواستار روابط بهتر با روسیه شده‌اند. شش ماه پیش، «بوریس جانسون،» شهردار سابق لندن خواهان همکاری انگلیس و روسیه در جنگ با گروه تروریستی داعش شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار