استار: مالزی، سومین کشور انجمن ملل آسیای جنوب شرقی در تجارت تصاویر مستهجن کودکان!

مالزی از نظر دارا بودن تصاویر عریان کودکان در رتبه سوم اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت استار، مالزی از نظر دارا بودن تصاویر عریان کودکان (هرزه نگاری) و توزیع آنها، رتبه سوم را در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) دارد. رئیس "واحد تحقیقات جنسی" بوکیت امان مالزی اعلام کرد این اطلاعات بوسیله پلیس بین المللی منتشر شده است.
وی در این خصوص گفت: مالزی قانون خاصی برای مجرم شناختن عاملان مرتبط با هرزه نگاری کودکان و انتشار تصاویر عریان آنها ندارد؛ اما بخش 292 "قانون مجازات" و بخش 5 "قانون سانسور فیلم" بر مقابله با انتشار تصاویر مستهجن اشاره دارد.

زمانی که از این رئیس واحد تحیققات جنسی پرسش شد آیا پلیس مالزی قصد دارد بخش 292 این قانون را که تنها به فروش و توزیع تصاویر عریان و مستهجن محدود می شود، گسترده تر کند یا خیر، وی پاسخ مثبت داد و گفت: واحد تحقیقات جنسی در صدد است طرحی برای مقابله با کودک آزاری تصویب کند.

روزنامه استار نیز به تازگی طرح روی جلد خود را به شکارچیان تصاویر عریان اختصاص داده است که از طریق اینترنت جوانان کم سن و سال را فریب می دهند.

"ماری لور لمینور،" رئیس یک سازمان مبارزه با بهره برداری جنسی آنلاین در این خصوص گفت:  آمریکا کشوری است که بیشترین آمار هرزه نگاری کودکان در آن دیده شده است. هلند در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. فناوری باعث شده است که کودکان بیش از گذشته مورد آزار و اذیت جنسی آنلاین قرار بگیرند. وی همچنین از والدین خواست کودکان خود را در خصوص خطراتی که در اینترنت و دنیای واقعی آنها را تهدید می کند، آگاه کنند. به گفته وی، انتشار تصاویر عریان کودکان و کودک آزاری باید با کمک همگان -- و نه تنها بوسیله پلیس و قانونگذاران -- حل شود.

هرزه نگاری کودکان یا تجارت تصاویر مستهجن آنها به تولید یا مشارکت مستقیم کودک در تصاویر عریان و یا سوء استفاده جنسی از کودکان گفته می شود. این عمل در بیشتر کشورهای جهان غیرقانونی است. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار