سیستان وبلوچستان

کشاورزان سیستان و بلوچستان 52 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 52هزار و 800 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان خریداری و به سیلوها حمل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رضا نجفی سطح زیر کشت گندم در سیستان و بلوچستان را 76 هزار هکتار ذکر کرد وافزود: برداشت گندم در استان از اسفند سال گذشته آغاز و تا اواسط تیرماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال از سوی شرکت غله، خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی استان خریداری و به سیلوها حمل شده است گفت: تاکنون 450 میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت شده و بقیه مطالبات نیز در حال پرداخت شدن است.

وی میزان گندم خریداری شده سال گذشته استان را 51 هزار تن ذکر کرد و افزود: حدود 70 هزارتن گندم پیش بینی می شود در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته از کشاورزان استان خریداری شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار