اهواز؛

سردار همیشه روزه ‌دار

بچه كه بوديم شب های قدر ما را به مراسم احياء می برد و با اينكه بچه بوديم سفارش می كرد كه اين شب ها تا صبح بيدار بمانيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هدی تقوی‌فر فرزند سردار شهيد مدافع حرم حاج سيد حميد تقوی‌فر اظهار کرد: بابا هميشه روزه بود و بعد از شهادت پدربزرگ از آن زمان تا شهادت خودش روزه بود.

نزديک ماه رمضان كه می‌شد مژده آن را به ما می‌داد و می‌گفت بچه‌ها ماه رمضان نزديک است. ايام ماه مبارک رمضان هميشه پيگيری جزء خوانی قرآن ما بود و سوال می‌كرد كه به جزءخوانی روزانه رسيديم يا عقب‌تر هستيم.

سردار جهاد و تقوا حاج سيد حميد تقوی‌فر شهيدی كه بعد از شهادت پدرش در دفاع مقدس تا شهادت خودش در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) ٣٠ سال روزه بود.

هدی تقوی فر فرزند سردار شهيد مدافع حرم حاج سيد حميد تقوی فر اظهار کرد: بابا هميشه روزه بود و بعد از شهادت پدربزرگ از آن زمان تا شهادت خودش روزه بود.

وی ادامه داد : همرزمان و همكارانش بعد از شهادتش تعريف می كردند كه بابا برايشان سفره پهن می كرد و می رفت و هر وقت به او غذا تعارف می کردیم می گفت من گرسنه نيستم. بعدها ما متوجه شديم كه او دائماً روزه بود.

این فرزند شهید با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان از دیدگاه شهید تقوی فر گفت: نزديک ماه رمضان كه می شد مژده آن را به ما می داد و می گفت بچه ها ماه رمضان نزديک است. سحرها كه برای خوردن سحری بيدار می شديم بابا کمتر غذا می خورد و در آن ساعات خيلی قرآن تلاوت می کرد.

وی ادامه داد : وقت افطار قبل از باز كردن روزه هميشه با صدای بلند دعای امير المؤمنين(ع) را می خواند. بابا هميشه ١٥ رمضان روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) افطاری می داد و همه را دعوت می كرد. خيلی مهمان دوست داشت مخصوصا افطاری دادن را هم خيلی می پسندید.

فرزند شهید تقوی یکی از خصوصیات پدر را اهتمام ورزیدن به قرآن دانست و تصریح کرد : ايام ماه مبارک رمضان هميشه پيگيری جزء خوانی قرآن ما بود و سوال می كرد كه به جزء خوانی روزانه رسيديم يا عقب تر هستيم و تاكيد داشت كه حتما تا پايان ماه رمضان قرآن را كامل ختم كنيم و ما را در اين زمينه تشويق می كرد.

وی گفت : يادم می آيد بچه كه بوديم شبهای قدر ما را به مراسم احياء می برد و با اينكه بچه بوديم سفارش می كرد كه اين شب ها تا صبح بيدار بمانيم. اما وقتی كه بزرگتر شديم با توجه به آموزش های دوران بچگی ديگر خيالش راحت بود كه اين شب ها بيدار می مانيم و اعمال آن را انجام می دهیم.

هدی تقوی فر افزود : بابا بيشتر در ماه رمضان تا دير وقت اداره بود. يک شب از شبهای قدر كه ما با مامان پای تلويزيون مشغول خواندن دعا و قرآن بوديم بابا به خانه آمد، چون خيلی خسته بود سلام كرد و رفت كه استراحت كند. بعد از مدتی برگشت و ما متعجب پرسيديم که بابا چه شده، مگر خسته نبوديد و نرفتيد که بخوابيد. او گفت : چرا ولی احساس كردم چند نفر بالای سرم آمدند و می گویند خواب ديگر بس است بلند شو كه وقت دعا است. آن شب بابا در كنار ما تا صبح بيدار بود و دعا و قرآن خواند.

فرزند شهید تقوی با اشاره به ايام شهادت اميرالمؤمنين امام علی(ع) اظهار کرد: بابا به ما سفارش می كرد كه سوره قدر را حتما بخوانيم و تاكيد داشت كه قاتل حضرت علی(ع) را لعن كنيم و هميشه هم ما را به انجام اين كار ياد آوری می كرد. بچه كه بوديم وقتی ماه رمضان را كامل روزه می گرفتيم بابا ما را به بازار می برد و برایمان به عنوان جايزه طلا می خريد.

وی گفت : در عيد فطر برای اقامه نماز عيد زودتر بيدار می شد اما اصرار زيادی به ما نمی كرد و می گفت نماز مستحبی هست اجباری نيست اما خودش حتما شركت می كرد و بعد از نماز هم حتما شيرينی و كيک و شكلات می گرفت و به خانه می آورد.

تقوی فر بیان کرد: يک سال من و بابا با هم برای خواندن نماز عيد فطر به حرم حضرت عبدالعظيم حسنی رفتيم و پس از خواندن نماز با پدرم برای خريد كيک و شيرينی به قنادی رفتيم.

صاحب آن مغازه وقتی متوجه شد كه ما از خواندن نماز عيد برگشته ايم به بابا گفت كه امسال به نماز نرسيده و ابراز ناراحتی كرد اما بابا به او گفت كه در حرم حضرت عبدالعظيم حسنی دو بار نماز عيد را می خوانند و قرار است كه دوباره برای افرادی كه به نماز نرسيده اند برگزار كنند، صاحب قنادی با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شد سريعا سفارش ما را آماده كرد و به ما تحویل داد و برای رفتن به نماز آماده شد و خيلی از پدر بابت این خبر خوبش تشكر كرد.

تقوی فر در پایان گفت : جای خالی بابا خيلی احساس می شود و در سحرها پای سفره سحری و در افطارها پای سفره افطاری به یاد او هستیم و آن صدای زيبا و دلنشينش در خواندن دعای افطار هميشه در گوشمان هست.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.