اعلام وضع فوق‌العاده زیست محیطی در سانتیاگوی شیلی

مقامات شیلی این هفته در پایتخت این کشور وضع فوق‌العاده زیست محیطی اعلام کردند.

اعلام وضع فوق‌العاده زیست محیطی در سانتیاگوی شیلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، مقامات شیلی این هفته در شهر سانتیاگو پایتخت این کشور وضع فوق العاده زیست محیطی اعلام کردند و موقتا بیش از ۹۰۰ مرکز صنعتی را تعطیل و حدود ۴۰ درصد، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو پایتخت را از خیابان‌ها خارج کردند. 

وزارت محیط زیست شیلی اعلام کرد این کشور با شرایط غیر معمول روبرو است و یکی از خشک‌ترین ماههای ژوئن (خرداد- تیر) را در بیش از ۴۰ سال گذشته تجربه می‌کند. 

این وضع فوق العاده که برای نخستین بار از سال ۱۹۹۹ اعلام شده است ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت و اگر مقامات تشخیص دهند شرایط بهتر نشده است ممکن است تمدید شود. 
وزارت محیط زیست شیلی فهرست دقیقی از صنایعی که ممکن است مجبور به ترک مناطق مرکزی پایتخت این کشور شوند ارائه نکرده است. 

مقامات شیلی به مردم در مرکز سانتیاگو توصیه کرده‌اند از وسایل دودزای آشپزی مانند کباب پز و زغال خودداری کنند. مصرف این وسایل با توجه به حضور موفق تیم ملی فوتبال شیلی به دیدار پایانی رقابت‌های جام ملتهای آمریکای جنوبی در آمریکا و تمایل مردم به جشن و شادی در سانتیاگو افزایش یافته است. 

نبود بارش و وزش باد در سانتیاگو باعث شده است ریزگردهای قابل استنشاق موسوم به پی‌ام ۲. ۵ در هوا تشکیل شود و این شهر را در هاله‌ای از غبار قرار دهد. 

کلودیو اورگو، فرماندار منطقه شهری سانتیاگو، معتقد است برگزاری بازی‌های کوپا امه ریکا در آمریکا یکی از عوامل تشدید آلودگی در پایتخت شیلی بوده است. 

اورگو گفت: «این وضع به سبب بازی‌ها ایجاد شده است. متاسفانه باید بگویم افرادی وجود دارند که درک نمی‌کنند در سانتیاگو نباید چوب سوزانده شود.» 

ذرات خطرناک معلق در هوا می‌توانند از راه تنفس وارد ریه و خون افراد شوند و سبب بروز بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های تنفسی و همچنین آسیب به محیط زیست شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار