با دیدن این فیلم دیگر سیگار نمی کشید

در گذشته اگر فردی سرفه‌های مزمن داشت، اولین تشخیصی که به ذهن هر کسی می‌رسید، "سل" بود اما امروزه مهم‌ترین علت سرفه‌های مزمن و طولانی، مصرف سیگار و دیگر دخانیات است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خیلی‌ از افراد سیگاری نمی‌دانند و یا می دانند و زیاد جدی نمی گیرند که کشیدن سیگار در درازمدت باعث آسیب و تخریب ریه می‌شود. 

این تخریب به قدری جدی است که فرد برای ادامه‌ی زندگی خود، نیازمند پیوند ریه می‌شود و بدون کپسول اکسیژن نمی‌تواند زنده بماند.

دود سیگار در درازمدت با فلج کردن سلول‌های جدار مجاری تنفسی، باعث افزایش استعداد فرد به بروز عفونت‌های ریوی می‌شود. افرادی که سیگار می‌کشند، زودتر به آنفولانزا دچارشده و بیماری‌های آنان نیز دیرتر خوب می‌شود.

دلیل 90 درصد ابتلا به بیماری‌های سرطان‌ ریه و 70 درصد بیماری‌های ریوی، به مصرف  سیگار و دخانیات مربوط می‌شود.

احتمال بروز سرطان ریه در سیگاری‌ها، به‌شدت بالاست‌ به‌طوری که در افرادی که تا 14نخ سیگار در روز می‌کشند، احتمال بروز سرطان ریه، تا 8برابر در آنها بیش‌تر می‌شود.

تعداد سیگار بیش‌تر، موجب مرگ‌و‌میر بیشتر می‌شود. چرا که افزایش مرگ‌و‌میر، ارتباط قوی با تعداد سیگار مصرفی دارد. به‌عبارت دیگر، هرچه سن شروع سیگار‌ کشیدن، پایین‌تر باشد و تعداد سیگار‌‌های مصرفی و عمق استنشاق آن بیش‌تر باشد، درصد مرگ‌و‌میر بالاتر می‌رود.

طبق تحقيقات سازمان جهاني بهداشت در هر ‌٨ ثانيه يك نفر در دنيا به علت استعمال دخانيات جان خود را از دست مي‌دهد. 


دانستن بعضی عوارض سیگار، سیگاری‌ها را حتی بیش‌تر از مرگ می‌ترساند.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۰۶ تير ۱۳۹۵
باشگاه واقعن ممنون از این خبر رسانیت.حالا واقعن واسم عین الیقین شد.ممنون ممنون بازم ممنون
آخرین اخبار