همدان؛

افتتاح تصفیه‌ خانه شهرستان رزن در آینده نزدیک

تصفیه خانه شهرستان رزن بعد از ماه مبارک رمضان با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

افتتاح تصفیه‌ خانه شهرستان رزن در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از افتتاح 26 تصفیه خانه فاضلاب امسال در کشور خبر داد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب رزنهم بین این تصفیه خانه ها قرار دارد و به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.


سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه برای ساخت این تصفیه خانه فاضلاب بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود:  ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب رزن پنج هزار و 700 هزار مترمکعب است.

حسینی بیدار همچنین درباره تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان نیز گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان زمانی به بهره‌برداری رسیده که 91 به صورت سنتی بوده است و تجهیزات اندازه‌گیری آنلاین و ابزار دقیق در آن وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اندازه‌گیری‌ها در تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به صورت دستی بوده که نشاندهنده سختی و دشواری کار کارکنان است، تصریح کرد: تلاش بسیاری انجام شده تا پساب را با کیفیت مورد درخواست نیروگاه مفتح همدان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر همدان به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در صورت تامین این میزان اعتبار می‌توان انتظار داشت که تصفیه خانه شهر همدان به تجهیزات و ابزار دقیق آنلاین مجهز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه از 120 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای شبکه فاضلاب 30 میلیارد تومان بابت اجرای کلکتورهای اصلی شهر همدان هزینه می‌شود، اظهار داشت: اجرای 130 کیلومتر شبکه فاضلاب پیش‌بینی و طراحی شده که 69 کیلومتر از آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت شهرستان به غیر از شهرستان بهار طرح فاضلاب پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا تصفیه خانه شهرستان فامنین از طریق روش مالی  BOT اجرایی شود و دولت خرید تضمینی پساب فاضلاب را در دستور کار قرار دهد.

حسینی بیدار تصریح کرد: تلاش بر این است که شهر همدان به طور کامل تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرد ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که اعتبارات موردنیاز در این زمینه نیز باید تخصیص یابد.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.