ارومیه؛

از سرگیری کاووشهای باستانی در محوطه های تاریخی اذربایجان غربی

پس از 4 سال توقف کاووشهای باستان شناسی در محوطه های تاریخی آذربایجان غربی ار سرگرفته شد .

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جباری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان امروز گفت : بدنبال اولویت گذاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور برای شناخت تاریخی آذربایجان غربی کار مطالعات و کاووشهای باستانی در 2 محوطه تاریخ ارومیه و 3 محوطه تاریخی خوی ، سردشت و میاندواب از سرگرفته شد .

وی افزود : این محوطه ها مربوط به دوره های مختلف تاریخی هستند و با توجه به وجود آثار و بقایای مربوط دوره های پارینه سنگی و مفرخ برای شناخت تاریخی آذربایجان غربی و ظرفیت های باستانی آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند .

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشکری استا ن تعیین حریم این محوطه ها را اولویت اصلی کار باستانشناسی در این محوطه ها اعلام کرد و افزود :این مطالعات برای حفاظت از آثار تاریخی منطقه بسیار حیاتی و مهم است .

وی تصریح کرد : در این مطالعات وکاووشهای باستان شناسی 30 نفر باستان شناس و کارشناس باستان شناسی همکاری میکنند جباری افزود : برای اجرای این طرحهای باستان شناسی بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است

این کاووش های باستانی تا دهم تیرماه ادامه دارد .

استان آذربایجان غربی از نظر باستان شناسی یکی از استانهای مطرح کشور است بطوریکه از1500 اثر تاریخی ثبت شده در این استان 1200 اثر مربوط به محوطه ها و تپه های تاریخی ،باستانی است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.