نرم تولید مقاله در دانشگاه آزاد رضایت بخش نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 20 درصد تولید علمی کشور در اختیار این دانشگاه است، گفت:‌ نرم تولید مقاله رضایت بخش نیست.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش رشد علمی کشور گفت: سهم عمده‌ای از توسعه علمی کشور متعلق به دانشگاه آزاد است که بیش از 20 درصد تولید علمی ایران را در اختیار داریم.

وی افزود:‌ خوشبختانه با سیاست‌ها و برنامه‌های اجرا شده، این دانشگاه توانسته در پایگاه بین المللی ESI (پایگاه نمایه سازی مقالات جهانی)  در رتبه 165 دانشگاه‌های جهان (بین 200 دانشگاه برتر دنیا) از نظر تولیدات علمی قرار گیرد.

میرزاده عنوان کرد: البته این تعداد تولیدات علمی تنها مربوط به 10 درصد واحدهای دانشگاه است و بنا داریم با حمایت از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و پژوهش‌هایی که معطوف به حل مشکلات باشد، به این فرآیند بیش از قبل توجه کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام واحد‌های دانشگاه تولیدات علمی ندارند، ‌اظهار داشت: از یک میلیون و 620 هزار دانشجو نزدیک به یک میلیون و 100 هزار نفر آنها در مقطع کاردانی، کارشناسی و مابقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند که تولیدات علمی فقط از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

میرزاده با اشاره به اینکه هنوز نرم تولید مقاله به ازای هر نفر در دانشگاه آزاد اسلامی رضایت بخش نیست، یادآور شد: در طی برنامه پنج ساله ششم قرار است این نرم به ازای هر نفر یک مقاله باشد که در این صورت کشور با یک جهش علمی بزرگ روبه‌رو می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.