ارومیه؛

نجات جان 6 نفر از بیماران در استان با عمل پیوند اعضا

کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در استان آذربایجان غربی گفت:از ابتدای سال تاکنون دو خانواده نوع دوست با اقدامی خداپسندانه اقدام به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی خود در استان نمودند و به 6 نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شاه میرزایی اظهار داشت: یکی از بیماران خانم 21 ساله اهل شهرستان خوی که در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و پس از رضایت خانواده این بیمار 4 عضو از اعضای این خانم به بیماران نیازمند اهدا شد و همچنین یک خانم 53 ساله ساکن شهرستان تکاب که در اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود و تعداد دو عضو از اعضای این خانم نیز به بیماران اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: جهت فرهنگ سازی صحیح و اصولی و آشنایی بیشتر جامعه جهت اهدا عضو می توان به نصب پوستر ها و بنر ها در اماکن عمومی و تشکیل غرفه های ثبت نام کارت اهدای عضو در محل نمایشگاه های دائمی و استفاده از ابزار رسانه در خصوص ساخت مستند ها و فیلم های کوتاه نام برد تا از این طریق سطح آگاهی مردم و جامعه افزایش دهیم.

خانم شاه میرزایی گفت:در حال حاضر نیز مردم شهرستانهای دیگر می توانند با مراجعه به مسئولین بخش دیالیز بیمارستان ها جهت اهدا عضو ثبت نام کرده و کارت اهداء عضو دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.