بندرعباس؛

حمایت از مظلومان مهم ترین وظیفه قوه قضاییه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: برای فریاد مظلومیت فلسطین روز جهانی قدس باید مشت های ما محکمتر از همیشه به هم گره بخورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،آیت اله نعیم آبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی و حامیانش افزود: در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ، همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان با نیت سرنگونی طاغوت فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را رساتر از گذشته سر خواهند داد.
خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به 7 تیر و آغاز هفته قوه قضاییه عملکرد این قوه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم قوه قضاییه با الگو گیری از شهید آیت اله دکتر بهشتی بیش از گذشته در دفاع از مظلوم موفق باشد.
امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به 5 تیر و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: تا زمانی که عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر وجود نداشته باشد موفقیتی برای  مقابله با این افیون خانمانسوز نخواهیم داشت.
به مناسبت 7 تیر و آغاز هفته قوه قضاییه ، رییس کل دادگستری هرمزگان نیز پیش از خطبه های نماز جمعه بندرعباس عملکرد اداره کل دادگستری هرمزگان را تشریح کرد.
حجت الاسلام اکبری گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت کاهش زمان دادرسی در استان ، میانگین زمان دادرسی 103 روز کاهش یافته است که با درنظر گرفتن تعداد شعب و پرونده ها عملکرد بسیار مناسبی است.
وی تسریع در اجرای احکام را یکی دیگر از اولویت های اداره کل دادگستری هرمزگان دانست و افزود: امسال اداره کل دادگستری هرمزگان از نظر مدت زمان اجرای احکام کیفری با کاهش چهارد و 7 دهم درصد در رتبه 6 و احکام حقوقی با کهش یازده و 3 دهم درصدی در رتبه 8 کشور قرار دارد .
وی افزود: افزایش کیفیت دادرسی ،توجه به سلامت دستگاه قضایی و ارتقاء ضریب امنیت در استان نیز از دیگر اولویت های اداره کل دادگستری هرمزگان است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.