اصفهان؛

دبیرستان امام خمینی، سند فرهنگی و اجتماعی خطه دارالمومنین

دبیرستان ماندگار امام خمینی با ویژگی های خاص خود، سند فرهنگی و اجتماعی خطه دارالمومنین است و باید اسناد آن به عنوان میراث معنوی شناسایی و حفظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر آموزش و پرورش کاشان در آیین گرامیداشت تاسیس دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان افزود: نقش این دبیرستان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری مردم در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی سند ماندگار تاریخ و تمدن این خطه است.

به گفته "محمود خدمتی" تقدیم 114 شهید دانش آموز این دبیرستان در دوران دفاع مقدس به عنوان یک رقم بی سابقه است که عظمت خودآگاهی و بینش آنها باید به همه نسلها منتقل شود .

وی بااشاره به تاریخ تاسیس دبیرستان امام خمینی کاشان اظهار داشت: اهدای زمین این مجموعه توسط مرحوم حسن تفضلی در هشتاد سال قبل، می تواند الگوی شایسته ای باشد که صاحبان صنایع برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مشارکت فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: دبیرستان امام خمینی کاشان شاهد روشنی بر پیشگامی این منطقه در مسیر توسعه انسانی و اجتماعی است و در زمانی که کشورهای غربی به طرف توسعه صنعتی پیش می رفتند مرحوم تفضلی با مشارکتی بیشتر از سهم دولت، ایجاد محیط انسانی را مورد توجه قرار داد.

مدیر دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان نیزگفت: این دبیرستان به استناد پیشینه تاريخي وسوابق درخشان علمي، آموزشي و فرهنگي درپانصد و بيستمين جلسه كميسيون معين شوراي عالي آموزش وپرورش به تاريخ 29 ارديبهشت ماه 1389 به عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شد.

"حسین مقنی" افزود: تاکنون 44 مرکز آموزشی در ایران به عنوان مدرسه ماندگار معرفی شده که چهار واحد آن در استان پهناور اصفهان قرار گرفته است و دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان یکی از آنها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.