اردبیل؛

اختصاص 14میلیون دلار یوزانس به واحدهای تولیدی اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اختصاص ۱۴ میلیون دلار یوزانس به واحدهای تولیدی اردبیل خبر داد و گفت:‌ واحدهای تولیدی و صنعتی که مواد اولیه برای تولید محصولات خود را از طریق واردات تامین می‌کنند از یوزانس بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بستر و زمینه برای استفاده از یوزانس برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فراهم شده است و صاحبان واحدهای دارای شرایط تعیین‌شده می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به شرایط برخورداری از یوزانس برای واحدهای استان بیان کرد:‌ واحدهای تولیدی که مواد اولیه و لازم برای تولید محصولات خود را از طریق واردات تامین می‌کنند می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند شده و در مسیر رفع مشکلات و ناراسایی‌های واحدهای تولیدی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان یوزانس در نظر گرفته شد توسط دولت یازدهم را برای واحدهای تولیدی 2 میلیارد دلار برشمرد و گفت: در مرحله نخست سهم استان اردبیل 14 میلیون دلار تعیین شده که صاحبان واحدهای تولیدی می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

عاملی با شاره به عدم استقبال واحدها از دریافت این اعتبارات تصریح کرد:‌ نزدیک بودن نرخ ارز اعطایی به نرخ بازار آزاد، ایجاد تشریفات و وثیقه‌ها و نیز با توجه به اینکه اعتبار یوزانس 6 ماهه بوده و واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند در این زمان مواد اولیه خود را تامین کنند از جمله عوامل عدم استقبال از یوزانس در اردبیل است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.