لرستان؛

وجود بیش از 500 واحد صنعتی راکد در لرستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۰۷ واحد صنعتی در استان لرستان راکد و نیمه فعال هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛صفی خانی در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 507 واحد یعنی 33 درصد از واحدهای صنعتی استان لرستان راکد هستند، اظهار داشت: امسال بحث تثبیت اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال های جدید در دستور کار است.
وی با بیان اینکه احیاء 7500 صنایع راکد، نیمه فعال و واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار دولت قرار گرفته است، افزود: در برنامه عملیاتی که پیش بینی شده امسال 192 واحد نیمه فعال و راکد در استان لرستان احیاء می‌شوند.
صفی خانی تصریح کرد: در این سه جلسه درخواست‌های 108 واحد تولیدی بررسی شد که امروز در جلسه ستاد تسهیل مصوبه بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی صادر می‌شود و سپس به مرحله بررسی بانک ها منتقل می شوند.
 
رییس سازمان  صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص 405 میلیارد تومان تسهیلات برای احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان خبر داد و گفت: عمده مشکل این واحد ها بازار فروش است به عنوان نمونه چون عمده واحدهای صنعتی استان سنگبری هستند؛ ازاین رو رکود بازار مسکن بر این صنعت تاثیر گذاشته است.
 
وی با اشاره اینکه امسال با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صنایعی که معوقه بانکی و یا چک برگشتی داشته‌اند معوقات آنها برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مدنظر قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: در مجموع در استان لرستان 86 واحد در تملک بانک‌ها قرار گرفته‌اند که حدود 64 واحد صنعتی هستند و با این حال با توجه به تاکیدات استاندار بانک‌ها باید این واحدها را احیاء کنند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه اختصاص تسهیلات به صنایع راکد و نیمه فعال بر اساس پایشی که از این واحدها صورت گرفته اختصاص می یابد، گفت: در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با توجه به تقسیم وظایفی که صورت گرفت بررسی واحدهای راکد و نیمه فعال مستقر در شهرک های صنعتی را به شرکت شهرک های صنعتی، واحدهای خارج از شهرک‌ها را به اداره کل صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تعاونی را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای کشاورزی را نیز به اداره کل جهاد کشاورزی واگذار کردیم و در قالب یک فرم سه برگی وضعی مشخصات طرح های موجود، صورت های مالی، اشتغال موجود و حتی از این صنایع عکسبرداری هم شده است.
 
 
وی با اشاره به اینکه در صورتی که دریافت تسهیلات موجب ایجاد و یا تثبیت اشتغال نشود یارانه به واحدهای دریافت کننده تسهیلات تعلق نمی گیرد، اظهار داشت: پیش بینی ایجاد اشتغال با احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان پس از عقد قرار و فعالسازی این واحدها مشخص می‌شود
انتهای پیام /ا
 
 

برچسب ها: وجود ، واحد ، صنعتی ، راکد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.