درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای دفاع از حقوق کودکان فلسطینی

20 نماینده کنگره طی نامه ای از اوباما خواستند مانع سوء استفاده اسرائیلی ها از کودکان فلسطینی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سلان، بیست نماینده کنگره آمریکا در نامه ای از باراک اوباما خواستند از حقوق کودکان فلسطینی دفاع کند.

این قانون گذاران در نامه ای که بیستم ژوئن به رئیس جمهور آمریکا فرستادند مصرانه از او خواستند «فرستاده ویژه ای برای کودکان فلسطینی منصوب کند» تا نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط دولت اسرائیل را زیر نظر بگیرد.

در این نامه آمده است که کودکان فلسطینی «تحت اشغال نظامی و بدون فرصت بهبود زندگی خود بزرگ می شوند.»

این نامه، اشغال را «فضایی بدون شک سخت و گاهی بدون امید» توصیف می کند که کودکان در آن «تحت ترس مداوم دستگیری، بازداشت و نقض حقوق خود به دست نظامیان اسرائیلی» به سر می برند.

اوایل همین ماه، اشغال غیر قانونی سرزمین های فلسطینیان به دست ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی به چهل و نهمین سال خود رسید. حدود 46 درصد جمعیت 4.7 میلیون نفری فلسطین که در اراضی اشغالی زندگی می کنند، افراد زیر 18 سال هستند.

این 20 نماینده کنگره نگرانی شدید خود بابت دستگیری کودکان  12 ساله توسط اسرائیلی ها که گاهی حتی بدون اتهام یا دادگاه انجام می شود را ابراز کردند.

یونیسف، دیدبان حقوق بشر، سازمان حقوق بشری بت سلم و گروه های حقوق بشری دیگر، درباره سوء استفاده نظام مند نظامیان اسرائیل از کودکان فلسطینی، مدرک و سندهای محکمی تدوین کرده اند.

سازمان ملل گزارش داد که اسرائیل، کودکان فلسطینی را شکنجه می دهد و حتی از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

در گزارش ماه آوریل سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطین، بعد از مصاحبه با 429 کودک فلسطینی که در بازداشت نظامیان اسرائیل بوده اند، مشخص شد دست کم سه چهارم آن ها مورد خشونت قرار گرفته اند.

کودکان گزارش کردند که مورد سوء استفاده جسمی و روحی قرار گرفته اند، تهدید شده اند و به زور در زندان انفرادی به سر برده اند. در 42 درصد موارد، نظامیان اسرائیلی، کودکان را در خانه هایشان و نیمه های شب بازداشت کرده اند. در 88 درصد موارد، کودکان فلسطینی بدون این که بتوانند به والدین خود اطلاع دهند، بازداشت شده اند.

این سازمان نوشت: «اسرائیل به طور شک برانگیزی، تنها نظام جهانی است که هر سال 500 تا 700 کودک را در دادگاه های نظامی محاکمه می کند.»

در ماه فوریه، 440 کودک فلسطینی در زندان های نظامی اسرائیل به سر می بردند. به گزارش این گروه حقوق بشری، به طور متوسط، هر ماه 204 کودک فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت می شوند.

بتی مک کلوم، نماینده دموکرات مینه سوتا در کنگره که بانی نوشتن این نامه است در مصاحبه با سلان گفت: «زندان نظامی برای کودک 12 ساله فلسطینی، اقدامی حیوانی است. این کار شان انسانی آنان را از بین می برد و نقض آشکار حقوق انسانی آن هاست. این کار باید متوقف شود.»





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
احتمالا اسرائیلیها چنان جنایتی علیه کودکان فلسطین انجام داده اند که با اشکار شدن ان نزد افکار عمومی قرار است جامعه بین المللی را علیه انان بشوراند و امریکاییها با این ترفند می خواهند جلوی ابروریزی بیشتر ان را بگیرند و فرار رو به جلو می کنندو گر نه امریکا و اسراییل یک دولت هستند
آخرین اخبار