اصفهان؛

بازی های رایانه ای غیرمجاز خطرزاست

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: بازی های رایانه ای غیرمجاز، امنیت جامعه را تهدید می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد خسروی وفا که در جلسه ای با دستور کار بازی های رایانه ای و آسیب ها و آفت های ناشی از آن سخن می گفت، افزود: پیشرفت حوزه انفورماتیک و فضای مجازی و اینترنت، میدان را برای رخنه دشمنان و هدف قرار دادن و آسیب رساندن به فرزندان و نسل جوان ما باز کرده است.
وی اظهار کرد: بررسی ها نشانگر آن است که این پدیده بعنوان یک معضل اجتماعی علاوه بر جسم و روح افراد آسیب های بسیار مخرب و خطرناک اجتماعی و فرهنگی بدنبال دارد که آگاه سازی خانواده ها در این زمینه ضروری است.
رییس کل دادگستری استان، سهولت و دسترسی آسان همگان به اینگونه بازی ها را از دیگر معضلات دانست و خاطرنشان کرد: نهادهای متولی باید با تلاش مضاعف در این حوزه ورود یافته و ضمن ارتقای سطح کمی و کیفی بازی های رایانه ای ساخت داخل بمنظور رقابت با نوع خارجی و مبتذل آن، اقدام به آگاهی بخشی فراگیر با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها کنند.
خسروی وفا، بهره مندی از ظرفیت ادارات و نهادهایی همچون فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و غیره در این پیوند را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش ایرنا، کمیته بازی های دیجیتال فدراسیون انجمن های ورزشی جمهوری اسلامی ایران متولی بازی های دیجیتال در کشور است و به تبع آن در استان ها و شهرستان ها نیز فعالیت دارد.
همچنین کمیته تخصصی فضای مجازی نیز از زیرشاخه های معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان از دیگر دستگاه های متولی این امر محسوب می شود.
دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای توسعه محصولات و خدمات فضای مجازی توسط جوانان و ایجاد اجماع و هماهنگی میان نُخبگان فکری و دستگاه های اجرایی با هدف تحقق منویات دولت مبنی بر تسخیر فضای مجازی را از جمله وظایف کمیته تخصصی فضای مجازی اعلام کرد.
به گفته محمد مسعود کریمی، تصمیم گیری در باره نحوه مواجهه فعال و خردمندانه استان با فضای مجازی از نظر سخت افزاری، نرم افزاری، محتوایی و راهبردی از دیگر وظایف این کمیته خواهد بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار