نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

"برکسیت" تأثیری بر اقتصاد آلمان نخواهد گذاشت

نزدیک به دو سوم شرکت‌های صنعتی آلمان می‌گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لطمه‌ای به کسب و کار آنها نخواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نتایج نظرسنجی موسسه اقتصادی اینفو در روز چهارشنبه نشان داد نزدیک به دو سوم شرکت های صنعتی آلمان می گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لطمه ای به کسب و کار آنها نخواهد زد.

بر اساس این بررسی، 61 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای منفی برای کار آنها نخواهد داشت اما 38 درصد گفتند این رویداد به کسب و کار آنها لطمه خواهد زد. 

شرکت های بزرگتر، یعنی آنهایی که بیش از 500 کارمند داشتند، نگرانی بیشتری داشتند. 35 درصد از این شرکت ها گفتند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهایی منفی برای کسب و کار آنها خواهد داشت. 

موسسه اقتصادی اینفو اعلام کرد در بخش های مختلف صنعتی آلمان شرکت های فعال در زمینه الکترونیک، خودرو و فلزات بیشترین نگرانی را درباره پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا داشتند، حال آنکه شرکت های فعال در زمینه مواد غذایی و منسوجات کمترین نگرانی را داشتند.

انگلیس سومین مقصد بزرگ صادرات آلمان است. در سال 2015 شرکت های آلمانی حدود 89 میلیارد یورو کالا به انگلیس صادر کردند. در همان سال، آلمان حدود 38 میلیارد یورو کالا از انگلیس وارد کرد که به منزله یک کسری تجاری حدود 51 میلیارد یورویی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار