کلاهبرداری از طریق فروشگاه اينترنتي بدون مجوز

رئيس پليس فتای استان فارس خبر از شناسايي فردي داد که با ايجاد فروشگاه اينترنتي جعلي اقدام به کلاهبرداري مي كرد.

کلاهبرداری از طریق فروشگاه اينترنتي بدون مجوزبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "سيدموسي حسيني" گفت: چندي پيش کارشناسان پليس فتا هنگام رصد فضاي مجازي متوجه سايتي مي شوند که با عنوان فروشگاه اينترنتي در حال فعاليت در فضاي مجازي مي باشد.

وي ادامه داد: ماموران بلافاصله اقدام به بررسي مجوزها و اصالت سايت كردند و در نتيجه اين تحقيقات مشخص شد نماد الکترونيکي و مجوز فعاليت اين سايت معتبر نبوده و گرداننده سايت اقدام به جعل مجوز کرده که پرونده با جديت در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان فارس افزود با تشکيل پرونده و شروع بررسي هاي فني توسط کاراگاهان، تعدادي نيز به اين پليس مراجعه و اعلام كردند اجناسي را از اين فروشگاه اينترنتي خريداري کرده اند که با گذشت چند روز از اين خريد ها، کالاهاي خريداري شده به دست اين افراد نرسيده و شماره هاي داخل سايت نيز يا خاموش هستند و يا پاسخگو نمي باشند.

سرهنگ حسيني گفت: ماموران پليس فتا پس از بررسي هاي تخصصي و اقدامات فني موفق به شناسايي متهم شده و طي اقدامي غافل گيرانه وي را دستگير و به اين پليس انتقال دادند.

وي اظهار كرد: متهم در بازجويي هاي ابتدايي به بزه انتسابي خود ابراز بي اطلاعي كرد اما در نهایت در مواجهه با ادله ديجيتال و مستندات غير قابل انکار کارشناسان، لب به سخن گشود و در اعترافات خود مدعي شد در تمامي مراحل اين کلاهبرداري از طرح تا عملياتي کردن آن را با دوستم انجام داديم که ماموران بلافاصله به آدرس اعلامي مراجعه و شريک جرم وي را نيز دستگير كردند.

رئيس پليس فتای استان فارس از شهروندان درخواست كرد؛ قبل از استفاده از فروشگاه هاي اينترنتي از اصالت و معتبر بودن سايت اطمينان حاصل نمايند که ساده ترين راه براي شناسايي اعتبار سايت، توجه به نماد الکترونيکي مي باشد که لوگوي آن در سايت هاي معتبر فروش کالا با نشان enamad کاملا مشخص مي باشد و کاربران با کليک روي آن به سايت enamad.ir که متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد لينک داده شده، و از اعتبار سايت و مشخصات گرداننده آن آگاه خواهند شد.

منبع: پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.