قدمت سه ساله قانون تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری/احتمال لغو این قانون وجود ندارد

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: جامعه باید به دنبال اجرای قانون تاثیر سوابق تحصیلی باشد چراکه هدف ما تربیت متخصص با معلومات است.

محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در پاسخ به درخواست برخی داوطلبان آزمون دستیاری مبنی بر لغو قانون تاثیر سوابق تحصیلی، گفت: هدف ما تربیت متخصص است و ارتقا افرادی که از پایه به درس اهمیت نمی دادند، به درد جامعه نمی خورد.

وی افزود: به هرحال جامعه از منابع مالی خود برای تحصیل دانشجویان هزینه می کند و باید نتیجه این هزینه را ببیند. افرادی که از ابتدا دقیق درس نخوانده اند و در آزمون نیز موفق نبودند، در تصمیم برای لغو این قانون نقشی ندارند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بیان کرد: سالهاست در دوره کارشناسی ارشد و PHD ،20 درصد تاثیر معدل اعمال می شود.قانون اعمال سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری نیز از سه سال پیش تصویب شد و دلیلی برای لغو آن وجود ندارد.

محمدحسین پورکاظمی نحوه تاثیر سوابق تحصیلی را در آزمون اینگونه توضیح داد: 85 درصد نمره اعلام شده آزمون دستیاری امسال، نمره دانشجو در آزمون ، 10 درصد آن نمره پیش کارورزی و 5 درصد نیز معدل دوران تحصیل وی است.

وی ادامه داد: در آزمون دستیاری امسال،شش هزار و900 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و کارنامه این افراد منتشر شده است. از این تعداد بیش از سه هزار نفر پذیرفته می شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار